Nieuw: De WhatsApp Business solution is vanaf nu beschikbaar

icon
aanvragen

Zakelijk gebruik van WhatsApp

WhatsApp zakelijk biedt organisaties de mogelijkheid om op een snelle, efficiënte wijze inkomende klantvragen te beantwoorden. De messaging-app is met 11,5 miljoen gebruikers de populairste chat-applicatie van Nederland en daarom interessant voor bedrijven om te benutten, zeker nu ook de officiële WhatsApp Business Solution beschikbaar is. Naast de enorme adoptie, biedt WhatsApp nog meer voordelen zoals multimediaberichten en een aanzienlijke stijging van de NPS (Net Promoter Score) en daling van het telefoonverkeer.

  • Werk efficiënter dan via traditionele klantcontactkanalen
  • Buig klantvragen om in aankopen
  • Verhoog de klanttevredenheid en NPS

Wil je WhatsApp ook zakelijk inzetten? Download dan onze whitepaper of neem contact op met één van onze consultants. SaySimple ondersteunt je tijdens het volledige implementatieproces van de officiële WhatsApp Business Solution en helpt je om het optimale resultaat uit het kanaal te halen.

WhatsApp inzetten?

Download onze gratis e-guide

Download

Klantenservice en webcare via WhatsApp

Klanten kunnen via WhatsApp berichten sturen naar een mobiel nummer, waarna de supportmedewerkers eenvoudig de berichten kunnen beantwoorden. Zo kun je eenvoudig en efficiënt klanten helpen. WhatsApp ondersteunt daarnaast multimediabestanden, waardoor je o.a. foto’s, video’s en PDF-bestanden kunt versturen en ontvangen. Dit geeft een extra dimensie aan de service ervaring en werkt tijdbesparend.

WhatsApp in de praktijk: Transavia

De Nederlanse luchtvaartmaatschapij Transavia is de eerste maatschappij die WhatsApp heeft ingezet als nieuw kanaal voor de klantenservice. Transavia is in het eerste kwartaal van 2015 begonnen met het gebruiken van WhatsApp als servicekanaal. Klanten kunnen vragen stellen over boekingen, hoe ze online in kunnen checken of de regelementen voor handbagage. De klantenservicemedewerkers van Transavia staan 7 dagen per week van 08.00 uur tot 22.00 uur klaar om alle vragen van klanten te beantwoorden. Omdat de verwachte responstijd een stuk lager ligt dan bij de andere kanalen, richt Transavia erop om alle vragen binnen 30 minuten te beantwoorden. Dit is een doelstelling die dagelijks behaald wordt, tot grote waardering van de klanten.

‘‘

Transavia

Resultaten:

  • 80% van alle gesprekken eindigen met een 'Dankjewel Transavia' van de klant
  • 50% van alle inkomende berichten op social media gaat via WhatsApp
  • Verschuiving van 20% van telefonische klantenservice naar WhatsApp, dat 25% sneller en goedkoper is
  • Gemiddeld 3.000 gesprekken per maand
  • Hoogste Net Promoter Score van alle kanalen die Transavia hanteert
  • WhatsApp is het kanaal van voorkeur voor webcare en klantenservicemedewerkers

Gratis Download

The Ultimate Guide to Messaging for Businesses

In deze Ultimate Guide to Messaging for Businesses lees je alles over de zakelijke inzet van WhatsApp. Leer meer over de specifieke kenmerken van het kanaal en ontdek waarom service via WhatsApp goedkoper is dan via traditionele kanalen. Download de guide via het formulier hieronder; je ontvangt de gids daarna via e-mail.

Alle velden met een * zijn verplicht
ultimate-guide-to-messaging
We've got you covered

Onze klanten

%
The Messaging Agency