Nieuw: De WhatsApp Business solution is vanaf nu beschikbaar

icon
aanvragen

WhatsApp voor bedrijven

WhatsApp voor bedrijven helpt je om snel, efficiënt en vooral eenvoudig inkomende klantvragen te beantwoorden. WhatsApp is een krachtig kanaal voor laagdrempelige communicatie en ondersteunt onder andere multimediaberichten, verzendlijsten en groepsgesprekken. Klantenservice medewerkers zijn hierdoor in staat om klanten nog beter te helpen. Een ander voordeel van WhatsApp voor bedrijven is een daling van het aantal telefoontjes en een stijging van de klanttevredenheid (Net Promoter Score).

Meer weten over WhatsApp voor bedrijven? Download onze whitepaper of stuur een WhatsApp-bericht naar één van onze consultants. SaySimple ondersteunt je tijdens het volledige implementatieproces en helpt je om het optimale resultaat uit het kanaal te halen.

Meer informatie over WhatsApp?

Download onze gratis e-guide

Download

Hoe werkt WhatsApp voor bedrijven

Sinds 2015 zijn verschillende organisaties gestart met WhatsApp voor bedrijven. Eén van deze bedrijven is zorgverzekeraar Anderzorg. Vanwege de jonge doelgroep breidde de zorgverzekeraar haar social first strategie uit met WhatsApp. Anderzorg heeft WhatsApp inmiddels geïntegreerd in Salesforce en behaalt via het kanaal een Net Promoter Score (NPS) van +34.

Anderzorg: een ander kijkje in het leven van de zorgverzekerden

Anderzorg startte met een WhatsApp-pilot van drie maanden om ervaring op te doen met WhatsApp voor bedrijven.  De verzekeraar had daarnaast nog een paar vragen: “Hoe gaan onze verzekerden reageren op WhatsApp?”, “Hoe gaat de dialoog verlopen?” en “Welke verzekerden nemen via WhatsApp contact met ons op?”. Uit de de pilot bleek dat verzekerden en medewerkers het contact via WhatsApp als zeer positief ervaren. “We krijgen op deze manier een persoonlijke kijk in het leven van onze verzekerden. Het voelt alsof je met vrienden aan het appen bent.”

‘‘

Sigrid Schemkes-Zeilstra, Teammanager social Anderzorg

Verwachtingen

De verwachting vooraf was dat verzekerden WhatsApp als een prettig kanaal zouden ervaren. Dit was voor Anderzorg één van de hoofdredenen om met WhatsApp te starten. Gelukkig is dit meer dan waargemaakt! Op het kanaal WhatsApp behaalde Anderzorg een NPS van +34. Dit is een significant verschil ten opzichte van telefonie waar de NPS van Anderzorg schommelt tussen de +10 en +12. Het kanaal werkt daarnaast efficiënt. Medewerkers vinden het leuk om via WhatsApp service te verlenen. De tone of voice maakt dit kanaal persoonlijk, informeel, effectief en dat is terug te zien in de mooie resultaten.

Resultaten

  • WhatsApp en Anderzorg zijn de perfecte match
  • Dankzij WhatsApp behaalt Anderzorg een NPS van +34
  • Een 360 graden klantbeeld dankzij Salesforce integratie
We've got you covered

Onze klanten

%
The Messaging Agency