Nieuw: De WhatsApp Business solution is vanaf nu beschikbaar

icon
aanvragen

WhatsApp in de automotive

Whatsapp inzetten bij autodealers en leasemaatschappijen biedt kansen. Zakelijk WhatsApp helpt je om op een persoonlijke en laagdrempelige wijze het gesprek aan te gaan met jouw klanten en volgers. WhatsApp wordt op dit moment door ruim 11,5 miljoen Nederlanders gebruikt wat WhatsApp for business direct een hele interessante tool voor de automotive maakt. De chat-app ondersteunt multimediaberichten zoals foto’s en video’s en heeft een positieve invloed op de klanttevredenheid.

Starten met WhatsApp for business? Download dan onze whitepaper ”WhatsApp voor de Automotive” voor alle informatie die je nodig hebt. SaySimple ondersteunt je tijdens het volledige implementatieproces en helpt je om het optimale resultaat uit het kanaal te halen.

Meer informatie over WhatsApp in de automotive?

Download onze gratis whitepaper

Download

Start met WhatsApp en...

  • zet de klant nu echt centraal
  • reduceer het telefoonverkeer
  • genereer meer leads
  • haal een hogere omzet uit aftersales
‘‘

Lonneke van der Horst, Marketing Manager ALD Automotive

WhatsApp biedt kansen voor de automotive

WhatsApp is voor de automotive een enorme kans om het contact met de klant persoonlijker en laagdrempeliger te maken via een digitaal kanaal. Klanten zitten er op te wachten en door de multimedia toepassingen die WhatsApp ondersteunt is het makkelijk om in aftersales extra omzet te generen. Daarnaast is WhatsApp het ideale service kanaal voor een hoge klanttevredenheid en is het uitermate geschikt voor lead generatie dankzij de WhatsApp verzendlijst en de Click To Chat API.

Klanten kunnen via WhatsApp berichten sturen naar een mobiel nummer waarna supportmedewerkers de berichten oppakken en beantwoorden. Zo help je jouw klanten op een efficiënte manier via een kanaal wat zij toch al gebruiken.

De klant ‘echt’ helpen (!!)
Met WhatsApp kun je de klant op een echt laagdrempelige manier helpen, precies wanneer zij de hulp het hardste nodig hebben, zoals bij pech onderweg of bij de configuratie van een nieuwe auto.

Beeldmateriaal om het aftersales potentieel te benutten
Is er een akkoord van de klant nodig voor het uitvoeren van extra werkzaamheden bij de keuring? Als je zegt dat de remklauw versleten is kun je dit makkelijk laten zien door de huidige en een nieuwe remklauw naast elkaar te leggen en hiervan een foto naar de klant te sturen. Dit is bijvoorbeeld hoe onze klant AutoTools WhatsApp inzet.

We've got you covered

Onze klanten

%
The Messaging Agency