Nieuw: De WhatsApp Business solution is vanaf nu beschikbaar

icon
AANVRAGEN

WhatsApp for business

WhatsApp for business helpt je om op een persoonlijke en laagdrempelige wijze het gesprek aan te gaan met jouw klanten en volgers. WhatsApp wordt op dit moment door ruim 11,5 miljoen Nederlanders gebruikt wat WhatsApp for business direct een hele interessante tool voor bedrijven maakt. De chat-app ondersteunt multimediaberichten zoals foto’s en video’s en heeft een positieve invloed op de klanttevredenheid.

Starten met WhatsApp for business? Download dan onze whitepaper voor alle informatie die je nodig hebt. SaySimple ondersteunt je tijdens het volledige implementatieproces en helpt je om het optimale resultaat uit het kanaal te halen.

WhatsApp inzetten binnen je eigen organisatie?

Download onze gratis e-guide

Download

WhatsApp for business in de praktijk

Klanten kunnen via WhatsApp berichten sturen naar een mobiel nummer waarna supportmedewerkers de berichten oppakken en beantwoorden. Zo help je jouw klanten op een efficiënte manier via een kanaal wat zij toch al gebruiken.

Case: Muntstad

Muntstad zet WhatsApp in voor verschillende vestigingen. Klanten worden via WhatsApp op de hoogte gehouden over de werkzaamheden aan hun auto. Naast het verstrekken van informatie, biedt WhatsApp ook de mogelijkheid om op een laagdrempelige wijze toestemming te vragen voor extra werkzaamheden. De multimediaberichten helpen hier enorm bij en geven een extra dimensie aan het klantcontact.

Het doel van WhatsApp for business binnen Muntstad is het versnellen van het communicatieproces tussen de klant en de aftersales medewerkers. WhatsApp werkt daarnaast als eerste contactpunt tussen de dealers en hun klanten. Vooraf was de verwachting dat WhatsApp het telefoonverkeer zou doen afnemen en de snelheid van opvolgen zou doen stijgen. In sommige vestigingen is het telefoonverkeer zelfs met 20% gereduceerd.

‘‘

Michiel, klant bij muntstad

“Ideal”

“Muntstad heeft laten zien dat WhatsApp ideaal is voor contact tussen klant en dealer-organisatie”, zegt Bas Heinen, consultant bij SaySimple. “Het mooie van autodealers in het algemeen is dat ze nog steeds veel fysieke bezoeken hebben, zoveel zelfs dat andere bedrijven daar best jaloers op zijn”.

“Muntstad combineert zowel on- en offline experience, waarbij rekening wordt gehouden met de veeleisende klant van nu. Men heeft laten zien dat het niet alleen gaat om de introductie van nieuwe kanalen, maar dat de gebruiker achter de applicatie kan zorgen voor de 9+ ervaring. Stap 2 is om meer te verrassen en verwachtingen ook in andere stadia te overtreffen door optimaal gebruik te maken van de multimedia mogelijkheden van WhatsApp, waarbij de emotie centraal staat.”

Resultaten

  • 20% reductie in het telefoonverkeer
  • WhatsApp is bij Muntstad niet meer weg te denken uit de dagelijkse gang van zaken
  • Hoge klanttevredenheid dankzij de mogelijkheid om multimedia berichten te versturen
We've got you covered

Onze klanten

%
The Messaging Agency