Via WhatsApp contact met het ziekenhuis

Het Maxima Medisch Centrum met vestigingen in Eindhoven en Veldhoven heeft de contactmogelijkheden voor patiënten en bezoekers uitgebreid met WhatsApp. Met deze extra service wordt beoogd het stellen van vragen eenvoudiger te maken. Medische vragen worden niet beantwoord via de mobiele applicatie.

Laagdrempelig contact

Het gebruik van WhatsApp past bij de ambitie van het MMC om constant te werken aan innovatieve online toepassingen voor patienten en bezoekers. Met de sterke inzet op dialoog, wordt getracht betrokkenheid te creëren en extra zichtbaar te zijn. Het aanbieden van de nieuwe service past in het beleid om op een laagdrempelige wijze contact te leggen.

Logische aanvulling

“Wij willen zijn waar onze patiënten zijn” motiveert Marijke Bax de keuze. Zij is adviseur patiënten communicatie van het MMC. “Wij willen patiënten helpen op een wijze die zij het prettigst vinden. Of dat nu per telefoon, Facebook, Twitter, e-mail of in ons fysieke ziekenhuis is. WhatsApp is daar met 9,4 miljoen actieve gebruiker is Nederland een logische aanvulling op.

Geen medische gegevens

De service is op werkdagen bereikbaar van 09:00 tot 17:00 uur. Medisch inhoudelijke vragen worden vanzelfsprekend niet beantwoord in de applicatie. “Wij adviseren patiënten dan ook om vragen over hun persoonlijke gezondheidstoestand of diagnose te stellen aan de arts tijdens een persoonlijk gesprek”, zegt Bax. “of per telefoon door contact op te nemen met de polikliniek waar de patiënt onder behandeling is.

Dit bericht verscheen eerder op Customer Talk

written by
Joey Drieskens
%
The Messaging Agency