Joey Drieskens 08 feb. 2019

SaySimple Weekly Notification 6

Iedere week brengt SaySimple je op vrijdagmiddag het laatste messaging nieuws. We cureren de belangrijkste berichten en vatten ze voor je samen zodat je zelf niet hoeft te zoeken. Wel zo makkelijk. In deze weekly nieuws over chatbots en advertising, het belang van WhatsApp voor Facebook als #1 applicatie en een onderzoek naar de rol van messaging voor het verspreiden van nieuwsberichten.

Want.nl

Gevreesde integratie WhatsApp, Instagram en Facebook komt niet dit jaar

Facebook heeft een pittige week achter de rug. Het kwam aan het licht dat het sociale netwerk Apple’s regels heeft gebroken, en tieners heeft betaald om ze te bespioneren. Apple greep vervolgens in, waardoor het bedrijf nu niet meer intern iOS-producten of apps kan testen of gebruiken.

Lees meer

Androidics.nl

Picture-in-Picture Nu Ook Toegevoegd Aan WhatsApp Web

WhatsApp heeft de populaire feature Picture-in-Picture eindelijk toegevoegd aan de webversie van WhatsApp. Hierdoor kun je ontvangen video’s openen in een klein venster, zodat je in de tussentijd andere taken kunt uitvoeren.

Lees meer

AGConnect.nl

Duitsland vreest Facebook-plan om chatapps te combineren
 

De Duitse minister van Justitie is niet enthousiast over het voorgenomen plan van Facebook om de chatapps WhatsApp, Instagram en Messenger compatibel te maken. Volgens de bewindsvrouw roept het plan ‘grote vragen op over mededinging en databescherming’.

Lees meer

Iculture.nl

WhatsApp beveiligen op 3 manieren: zo doe je dat

Je kan in een paar eenvoudige stappen WhatsApp beveiligen, zodat je zo veilig mogelijk kan chatten. Dit kan bijvoorbeeld met tweestapsverificatie en met Touch ID en Face ID. In deze tip lees je alles over WhatsApp beveiliging.
 

Lees meer

Customertalk.nl

De transitie in de omnichannel-benadering van de consumenten

De verwachtingen van consumenten veranderen razendsnel. Gedreven door de laatste digitale trends en technologische ontwikkelingen zetten de grote digitale spelers als Amazon, Apple en Google een standaard neer waar consumenten aan gewend zijn geraakt. Veruit de meeste klantervaringen van nu zijn een combinatie van online en offline processen, waarbij een klant onbewust en impliciet tussen kanalen wisselt. Voor bedrijven blijkt het lastig om hier grip op te krijgen.

Lees meer

KLM.nl

KLM ”Family Updates” nu beschikbaar via WhatsApp

Omdat het niet altijd gemakkelijk is om je vrienden en familie op de hoogte te houden tijdens het reizen, heeft KLM Family Updates gemaakt. Met KLM Family Updates kunt u een WhatsApp-groep maken waarin KLM je vrienden en familie informeert over de status van uw vlucht. Bezoek de KLM Family Updates pagina voor meer informatie.

Lees meer

Nu.nl

Instagram-ei onthult boodschap 

Het opengebarsten Instagram-ei dat in aanloop naar de Super Bowl meerdere scheuren vertoonde, heeft een boodschap van de Amerikaanse non-profitorganisatie Mental Health America onthuld. 

Lees meer

written by
Joey Drieskens
%
The Messaging Agency