Nieuw: De WhatsApp Business solution is vanaf nu beschikbaar

icon
AANVRAGEN

SaySimple Weekly Notification 5

Iedere week brengt SaySimple je op vrijdagmiddag het laatste messaging nieuws. We cureren de belangrijkste berichten en vatten ze voor je samen zodat je zelf niet hoeft te zoeken. Wel zo makkelijk. In deze weekly nieuws over chatbots en advertising, het belang van WhatsApp voor Facebook als #1 applicatie en een onderzoek naar de rol van messaging voor het verspreiden van nieuwsberichten.

NRC.nl

Facebook gaat WhatsApp, Instagram en Facebook Messenger integreren

Facebook-topman Mark Zuckerberg is van plan om de privéberichtfuncties van WhatsApp, Instagram en Facebook samen te voegen. Het moet hiermee mogelijk worden om via bijvoorbeeld Facebook Messenger direct een bericht te sturen naar een WhatsApp-contact. 

Lees meer

HPdetijd.nl

WhatsApp-thriller Ontspoord van NS mist vaart

Deze week baarden de Nederlandse Spoorwegen flink wat opzien door de eerste WhatsApp-thriller van Nederland te lanceren. Het verhaal, dat de passende naam Ontspoord draagt, wordt vanaf de ochtendspits van maandag 28 januari een werkweek lang op haar volgers afgevuurd.

Lees meer

Iculture.nl

WhatsApp Pay komt naar meer landen

WhatsApp is van plan om de betaaldienst WhatsApp Pay snel naar meer landen uit te rollen. Zijn Nederland en België binnenkort ook aan de beurt? Facebook CEO Mark Zuckerberg kondigde het aan na de bekendmaking van de kwartaalcijfers.
 

Lees meer

Emerce.nl

Lampenlicht: in vier jaar tijd naar 55 miljoen euro omzet

Lampenlicht heeft het afgelopen decennium een flinke groei doorgemaakt, niet alleen in het aantal markten waarop het bedrijf actief is maar ook qua activiteiten. Tegelijkertijd moet een lamp kopen zo simpel mogelijk zijn voor de consument en hierin speelt WhatsApp een grote rol. 

Lees meer

Emerce.nl

Billie van bol.com doet 45% klantcontact

De virtuele assistent Billie op de klantenservice van bol.com ontvangt bijna de helft van alle klantcontacten bij het winkelcentrum. Hij handelt zeventig procent van de vragen met succes af.

Lees meer

Customertalk.nl

Conversational commerce is hard op weg naar de volwassenheid

Conversational commerce biedt bedrijven de kans om op een directe en laagdrempelige manier contact te leggen met consumenten. Op deze wijze is de specifieke klantbehoefte beter te begrijpen, waardoor de klanttevredenheid en conversie vergroot kunnen worden. Zo krijgen bedrijven de kans krijgen nog veel meer te leren van en over hun klanten. Want de geautomatiseerde digitale communicatietechnologie staat nu nog in de kinderschoenen, maar groeit naar verwachting in rap tempo.

Lees meer

Emerce.nl

TIP: Cursief, vet, doorgestreept: zo maak je tekst op in WhatsApp

We whatsappen de hele dag en hoewel emoiji’s een goede manier zijn om onze woorden extra kracht bij te zetten, wil je soms gewoon net dat beetje extra toevoegen aan je tekst. Sinds een tijdje kun je daarom opmaak toevoegen aan je WhatsApp berichten, al weet nog lang niet iedereen hoe dit moet. Zó maak je je tekst op in WhatsApp

Lees meer

SaySimple.nl

De ultieme Messaging gids voor bedrijven

Geloof jij ook dat klantloyaliteit en aankoopretentie onmisbaar zijn voor jouw bedrijf? Zie jij daarbij ook klantgemak als belangrijkste USP, zelfs nog boven prijs? En verwacht jij ook de verschuiving van email en webformulier naar social messaging kanalen? In deze Ultimate Guide to Messaging for Businesses lees je alles over het slim gebruiken van kanalen als WhatsApp, Livechat, Telegram, Messenger.

Download de gratis whitepaper

written by
Joey Drieskens
%
The Messaging Agency