Joey Drieskens 23 nov. 2018

SaySimple Weekly Notification 47

Iedere week brengt SaySimple je het laatste messaging nieuws. We cureren de belangrijkste berichten en vatten ze voor je samen zodat je zelf niet hoeft te zoeken. Wel zo makkelijk.

Nu.nl

Facebook test optie om samen video’s te kijken in Messenger

Facebook overweegt een functie voor zijn chatdienst Messenger waarmee gebruikers tegelijkertijd dezelfde video kunnen bekijken en bespreken.

Lees meer

Emerce.nl

Wie heeft WhatsApp voor webcare op orde?

Snel 1-op-1 contact hebben met je klanten zonder dat berichten open en bloot zichtbaar zijn op social media? Klanten eenvoudig bijlages toevoegen met een medium dat ze altijd in én bij de hand hebben? Whatsapp lijkt het ideale webcarekanaal. Toch biedt minder dan twintig procent van de webwinkels uit de Twinkle 250 Whatsapp aan.

Lees meer

Luchtvaartnieuws.nl

Vueling stuurt reisinformatie via WhatsApp

De Spaanse prijsvechter Vueling communiceert vanaf nu ook via WhatsApp met passagiers. Reizigers kunnen vanaf nu reisinformatie via de berichtendienst ontvangen, zoals dat eerder al gebeurde via e-mail en SMS.

Lees meer

Customerfirst.nl

8/10 Klanten hekelt Emoji & Gifje

Veel klanten (85%) communiceren in privésfeer met emoji’s en gifjes, maar waarderen de inzet niet in klantcontact: ruim driekwart van de klanten geeft desgevraagd aan het niet op prijs te stellen wanneer bedrijven deze communicatievorm inzetten

Lees meer

Emerce.nl

Tikkie nu ook geschikt voor snelle webwinkelbetalingen

Betaalapp Tikkie van ABN kan voortaan ook worden gebruikt voor snelle betalingen in een webwinkel. ABN introduceert vandaag de nieuwe functionaliteit SuperSnelBetalen.

Lees meer

Bloovi.be

Social Media & Messaging als integraal deel van je business

In een niet zo ver verleden hoorden ze bij Salesforce bedrijven wel eens zeggen: ‘Ja, maar, onze klanten zitten niet op sociale media’. Die tijd is onherroepelijk voorbij. “De moderne consument wil elk bedrijf via ieder gewenst kanaal kunnen aanspreken. Als je een vlucht wil omboeken, wil je geen twintig minuten wachten tot je in het callcenter iemand aan de lijn krijgt. Je verwacht dat je dat ook via een tweet kan regelen, of via Whatsapp of Facebook Messenger. Elk bedrijf moét vandaag social zijn. Merken die nu nog twijfelen of hun klanten wel op sociale media zitten, zullen het niet lang meer uitzingen.”

Lees meer

SaySimple.nl

Super6 Business case

De eerste editie van Super6 was direct goed voor een premieur. Nooit eerder is WhatsApp op deze manier grootschalig ingezet om fans van over de hele wereld te voorzien van de beste plays, mooiste momenten en het laatste nieuwes rondom het honk- en softbaltoernooi. De inzet van WhatsApp heeft voor veel interactie en een enorme engagement gezorgd.

Deze Business case biedt interessante inzichten en resultaten rondom de inzet van WhatsApp voor (sport)evenementen. 

Lees meer

written by
Joey Drieskens
%
The Messaging Agency