Nieuw: De WhatsApp Business solution is vanaf nu beschikbaar

icon
AANVRAGEN

SaySimple Weekly Notification 36

Iedere week brengt SaySimple je op vrijdagmiddag het laatste messaging nieuws. We cureren de belangrijkste berichten en vatten ze voor je samen zodat je zelf niet hoeft te zoeken. Wel zo makkelijk.

In de Weekly Notification #36 blijkt uit cijfers dat Facebook de Nederlandse markt voor messaging en sociale netwerken domineert. Geven consumenten wereldwijd steeds meer de voorkeur aan interactie met chatbots en spraakassistenten. Starten Bunq, Rabobank en ABN Amro met het ondersteunen van Apple Pay en is YES Bank één van de early adopters als het gaan om het benutten van machine learning en AI.

CustomerTalk

Consumenten enthousiaster over chatbots en spraakassistenten

Wereldwijd geven consumenten steeds meer de voorkeur aan interactie met chatbots. Deze wijze van contact prefereren zij met name meer als het gaat om het onderzoeken van producten, het leren kennen van nieuwe diensten en het stellen van vragen aan de servicedesk na een aankoop. Zo zegt bijna 70 procent binnen drie jaar een bezoek aan een winkel of bank geleidelijk te vervangen door een gesprek met een spraakassistent. 

Lees meer

Telecompaper

Facebook zowel in cijfers als gedrag dominant in social- en messaging apps

In Nederland beheerst Facebook nagenoeg het gehele speelveld van apps voor messaging en sociale netwerken en is een zeer dominante speler, zo blijkt uit het onlangs verschenen Dutch Apps Market-rapport. WhatsApp, Facebook, Instagram en Facebook Messenger kennen een installed base van tussen de 44 en 94 procent en blijven alternatieven zoals bijvoorbeeld iMessage, Skype, Telegram, Signal en Snapchat ver voor. 

Lees meer

Dutchcowboys

Bunq, Rabobank en ABN Amro gaan Apple Pay ondersteunen

De banken bunq, Rabobank en ABN Amro gaan Apple Pay ondersteunen. Ze laatste twee laten weten dat de functionaliteit binnenkort in gebruik wordt genomen. Bij bunq is de functie inmiddels wel al in gebruik, net als bij ING die als eerste bank in Nederland Apple Pay omarmde.

Lees meer

Customerfirst

YES robot ontzorgt bankklanten

De Indiase financieel dienstverlener YES Bank gaat een partnerschap aan met Microsoft om een ultraslimme AI-chatbot te bouwen. ‘Het doel is om de klantervaring persoonlijker en directer te maken, zodat de chatbot zich in de toekomst kan ontwikkelen en als een volwaardige bankassistent kan functioneren.’

Lees meer

Metronieuws

Senioren appen liever dan dat ze bellen

Van jongeren was al bekend dat ze liever appen dan bellen. Uit onderzoek blijkt nu dat dit ook voor veel ouderen geldt. Onderen ouderen wordt naar hartelust geappt. Uit onderzoek van SeniorWeb blijkt dat 43 procent van de ouderen liever een WhatsApp stuurt dan de telefoon pakt.

Lees meer

TwinkleMagazine

Buckaroo lanceert Smart Checkout

Betaalprovider Buckaroo heeft zijn checkout voorzien van self-learning technologie. Concreet betekent dit dat de betaalvoorkeuren van consumenten worden opgeslagen en afgestemd.

Lees meer

Androidworld

Facebook met witte interface duikt op in Nederland

Facebook testte begin dit jaar een nieuwe interface zonder de herkenbare blauwe elementen en nu duikt dit uiterlijk ook in Nederland.

Lees meer

Download e-guide

De Ultimate Messaging Guide to Messaging for Businesses

Download
written by
Kevin van der Storm
%
The Messaging Agency