Nieuw: De WhatsApp Business solution is vanaf nu beschikbaar

icon
AANVRAGEN

SaySimple Weekly Notification 35

Iedere week brengt SaySimple je op vrijdagmiddag het laatste messaging nieuws. We cureren de belangrijkste berichten en vatten ze voor je samen zodat je zelf niet hoeft te zoeken. Wel zo makkelijk.

In de Weekly Notification #35 lees je hoe Instagram werkt aan een eigen messaging app genaamd Threads. Bemant een Bot de customer care cockpit van AirAsia. Vind The Telegraph in WhatsApp een nuttig middel om nieuwe digitale abonnees te werven en zet Google vol in op SMS 2.0. 

OneMoreThing

Instagram werkt aan eigen berichten-app genaamd Threads

Facebook is bezig met het uitbreiden van Instagram, dat is het bericht dat The Verge naar buiten brengt. Volgens de Amerikaanse website krijgt het platform binnenkort een eigen, aparte, applicatie genaamd Threads voor het versturen van o.a. privé-berichten. Maar waar hebben we dit eerder gezien?

Lees meer

Emerce

Duizenden abonnees WhatsApp-dienst The Telegraph

Engelands tweede grootste krant, The Daily Telegraph, vindt in WhatsApp een nuttig middel om nieuwe digitale abonnees te werven.

Lees meer

Customerfirst

Bot bemant customer care cockpit AirAsia

Het success van AVA, de eerder dit jaar door AirAsia gelanceerde chatbot, zorgt ervoor dat de luchtvaartmaatschappij haar klantenserviceoperatie grondig moet herzien. Van de tien contactcenters waarover het bedrijf oorspronkelijk beschikte, zijn er momenteel nog twee actief; één in Thailand en één in India.

Lees meer

Marketingfacts

Zo kunnen chatbots communiceren met een menselijke stem

Waar voorheen webcare-medewerkers van vlees en bloed klachten, vragen en complimenten beantwoordden, experimenteren steeds meer bedrijven met chatbots. Voordelen van chatbots zijn dat ze 24/7 bereikbaar zijn en dat ze supersnel reageren. Een nadeel is dat klanten de communicatie met chatbots als stroef en afstandelijk ervaren. Dat roept de vraag op of chatbots kunnen communiceren met een menselijke stem.

Lees meer

Vox

The latest Spirit Airlines perk you have to pay for: booking and changing flights via text

Spirit Airlines wants customers to text them on WhatsApp. Starting September 1, customers can directly text the budget airline for flight reservations, travel modifications, or basic questions in English and Spanish.

Lees meer

TechCrunch

Facebook rolls out new business tools for Messenger, kills the ‘Discover’ tab

Facebook today is formally rolling out a new suite of tools for its 40 million active businesses on Messenger,  including appointment booking, lead generation and others announced earlier this year at its F8 developer conference. 

Lees meer

TheNextWeb

Google’s betting on SMS 2.0 to get its messaging groove back

Google’s gotten a lot of grief for its messaging strategy, and rightly so. While Facebook and Apple have seen their messaging platforms become indispensable to users and businesses alike, Google has launched a litany of apps who couldn’t save them from the dustbin of chat history. But lately it seems like the search giant has got its messaging groove back.

Lees meer

RadiiChina

WeChat Creates New App to Encourage Texting and Driving

Tencent has released a new version of mega-app WeChat that’s specifically designed for drivers — and it might be a step towards ending texting and driving forever.

Lees meer

Download e-guide

De Ultimate Messaging Guide to Messaging for Businesses

Download
written by
Kevin van der Storm
%
The Messaging Agency