Nieuw: De WhatsApp Business solution is vanaf nu beschikbaar

icon
AANVRAGEN

SaySimple Weekly Notification 32

Iedere week brengt SaySimple je op vrijdagmiddag het laatste messaging nieuws. We cureren de belangrijkste berichten en vatten ze voor je samen zodat je zelf niet hoeft te zoeken. Wel zo makkelijk.

In de Weekly Notification #32 lees je meer over waarom een chatbot voor een goed gesprek meer nodig heeft dan AI. Vliegt chatbot Gail in op Messenger voor passagiers. Heb je voor het proactief appen met je klanten een actieve opt-in nodig en ligt de lat voor klantenservice steeds hoger door vijf belangrijke trends. 

 

Emerce

Voor een goed gesprek heeft een chatbot meer nodig dan AI

De ware kracht van chatbots ligt in iets veel basalers, namelijk het doorzoeken en interpreteren van informatie. Aangezien een chatbot slechts de beschikbare informatie interpreteert, is het van het grootste belang dat die informatie correct en volledig is. Wanneer een gebruiker een slechte ervaring met een chatbot heeft, zou de eerste stap dan ook een nadere inspectie van  de beschikbare informatie moeten zijn. Chatbots – en in het verlengde daarvan hun ingebouwde AI – zijn helemaal nergens zonder informatie.

Lees meer

Customerfirst

Chatbot Gail vliegt in op Messenger voor passagiers Gatwick Airport

Op Facebook Messenger beschikt nu ook de Londense luchthaven Gatwick over een chatbot. De AI-gedreven oplossing, Gail genaamd, verschaft realtime informatie over onder meer (specifieke) vluchten, winkels en restaurants op de luchthaven en andere faciliteiten.
 

Lees meer

Dutchcowboys

Facebook gaat Instagram en WhatsApp voorzien van ‘Facebook-label’

Zoals iedereen inmiddels wel weet, is Facebook al jaren eigenaar van Instagram en WhatsApp. Blijkbaar vindt het bedrijf dat het nu tijd is om extra duidelijk te maken dat ze eigenaar zijn van deze platformen. Daarom gaat Facebook zijn eigen merknaam toevoegen naast de andere twee.

Lees meer

Datanews.knack

Facebook: ‘Libra komt er misschien nooit’

Facebook geeft in een mededeling aan dat de kans bestaat dat haar digitale munt Libra mogelijk later, of zelfs nooit, op de markt komt door ‘regulatorische barrières’.

Lees meer

Emerce

Lat ligt steeds hoger door vijf belangrijke trends in klantenservice

Klanten hanteren een hoge standaard bij het kiezen van een geschikt bedrijf. Klantervaring en klantverwachting gaan hand in hand. Bedrijven die het belang van een goede klantenservice snappen, leggen de lat steeds hoger. Hoe zorgen deze organisaties voor een betere klantenservice? Met omnichannel en zelfbediening, integratie van datastromen, een proactieve aanpak en AI. 

Lees meer

SaySimple

Proactief appen? Zorg voor een geldige opt-in!

Als je de klant proactief wilt benaderen via WhatsApp met Message Templates, heb je een actieve opt-in nodig. In dit artikel leggen we uit hoe je een geldige opt-in verkrijgt om de WhatsApp Business solution succesvol in te zetten en proactief te gebruiken

Lees meer

Abacusnews

China’s super-app WeChat now lets flyers pay offline on flights

From groceries to cab rides, most smartphone users in China are used to paying for their purchases with mobile apps. But there’s a catch to all that convenience: It requires an internet connection. So what happens when you don’t have one, say… in a plane cabin without Wi-Fi? In China, that would usually mean you have to put your phone back into your pocket and whip out cash instead.

Lees meer

Associationsnow

Connecting to your audience in micro-moments

As our world shifts rapidly towards an era of technological advancements, the means of how we communicate with our audiences has also dramatically shifted. Customer Journeys are made of micro-moments – how many of these moments involve messaging now, and how many might involve messaging in the future?

Lees meer

TheDrum

How Quaker Oats introduced a Facebook Messenger chatbot to improve consumer engagement

When you’ve been a breakfast option for centuries, finding new ways to market yourself can become routine. So, to talk up its products, Quaker Oats created a chatbot via Facebook Messenger, providing both a channel for consumer questions and insight into their behaviors.

Lees meer

Download e-guide

De Ultimate Messaging Guide to Messaging for Businesses

Download
written by
Kevin van der Storm
%
The Messaging Agency