Nieuw: De WhatsApp Business solution is vanaf nu beschikbaar

icon
AANVRAGEN

SaySimple Weekly Notification 31

Iedere week brengt SaySimple je op vrijdagmiddag het laatste messaging nieuws. We cureren de belangrijkste berichten en vatten ze voor je samen zodat je zelf niet hoeft te zoeken. Wel zo makkelijk.

In de Weekly Notification #31 lees je meer over hoe WhatsApp binnenkort ook kunt gebruiken zonder telefoon. Zijn het aantal installaties van Facebook na lange tijd weer eens gestegen. AI krijgt voet aan de grond voor, tijdens en na klantcontact en introduceert Apple binnenkort een eigen creditcard.

 

Dutchcowboys

WhatsApp binnenkort ook te gebruiken zonder telefoon

WhatsApp wil het mogelijk maken om te kunnen appen zonder je telefoon te gebruiken of in de buurt te hebben. Dit blijkt uit informatie over een bètaversie die in handen is van WABetaInfo. Op dit moment kun je, naast je telefoon, op WhatsApp Web terecht. Maar dan moet je telefoon wel in de buurt zijn van het apparaat waar je op inlogt. In de toekomst moet het mogelijk zijn om de app te gebruiken op een tablet of pc zonder dat je smartphone dichtbij is.

Lees meer

Emerce

Aantal Nederlandse installaties Facebook app weer gestegen

Nederlandse Facebook-gebruikers zijn het Cambridge Analytica schandaal kennelijk alweer vergeten, wat na eerdere dalingen lijkt het aantal gebruikers van de Facebook-app in Nederland zich te stabiliseren.

Lees meer

Customerfirst

Chatbot reanimeert: Eerste hulp bij digitale ongevallen

Amsterdam UMC lanceert deze week een chatbot op haar website. Middels de WhatsApp-achtige conversatie geeft de bot patiënten antwoord op veelgestelde vragen. Hiermee is het medisch centrum naar verluidt de eerste die een dergelijke VA implementeert. Tijdens het CustomerFirst Congres liet de verantwoordelijke projectmanager zich ontvallen over de ontwikkeling. ‘We zien de meerwaarde van deze technologie voor de patiënt en de medewerker.’

Lees meer

Klantcontact

AI krijgt voet aan de grond voor, tijdens en na klantcontact

In klantcontact struikelt iedereen over elkaar heen: ‘door de inzet van kunstmatige intelligentie (AI) verandert de wereld van klantcontact in rap tempo’. Ook de vraag of AI op termijn agents overbodig gaat maken, blijft populair. Wat Telecats betreft verandert de wereld van klantcontact permanent. Technologie komt dichter bij de mens te staan, maar is óók minder nadrukkelijk aanwezig.

Lees meer

Dutchcowboys

Apple komt binnenkort met eigen creditcard

De langverwachte creditcard van Apple komt binnenkort op de (Amerikaanse) markt. In augustus hoopt het bedrijf de kaart aan consumenten aan te kunnen bieden, zo laat CEO Tim Cook weten:

“Duizenden Apple-medewerkers gebruiken de Apple Card elke dag in een bètatest en we beginnen met uitrollen van de Apple Card in augustus.”

Lees meer

Emerce

Plus500 biedt klantenservice via WhatsApp

Plus500, aanbieder van een wereldwijd online platform voor de handel in contracts for differences (CFD’s), heeft verdere stappen genomen om zich te onderscheiden en zijn klanten de beste service te bieden. Het bedrijf zal als eerste CFD-handelsplatform WhatsApp integreren als onderdeel van zijn 24/7-klantenservice.

Lees meer

Marketingtribune

CM.com maakt mobiel betalen mogelijk op Lowlands

Lowlands-sponsor CM.com, specialist in Conversational Commerce-oplossingen, maakt mobiel bestellen en betalen dit jaar mogelijk voor bezoekers van het populaire muziekfestival.

Lees meer

Emerce

‘5 procent van de Nederlanders solliciteert via Facebook, Instagram en Snapchat’

Vijf procent van de Nederlanders solliciteert wel eens via Facebook, Instagram en Snapchat. Meer dan de helft is op de hoogte van vacatures die op deze manier verspreid worden. Dit blijkt uit onderzoek van Pro Contact onder ruim 1000 Nederlanders.

Lees meer

Download e-guide

De Ultimate Messaging Guide to Messaging for Businesses

Download
written by
Kevin van der Storm
%
The Messaging Agency