SaySimple Weekly Notification 3
Iedere week brengt SaySimple je op vrijdagmiddag het laatste messaging nieuws. We cureren de belangrijkste berichten en vatten ze voor je samen zodat je zelf niet hoeft te zoeken. Wel zo makkelijk. In deze weekly nieuws over chatbots en advertising, het belang van WhatsApp voor Facebook als #1 applicatie en een onderzoek naar de rol van messaging voor het verspreiden van nieuwsberichten.
Marketingtribune.nl
Film1 lanceert chatbot voor advertising
Film1 integreert een conversational interface in advertenties om op die manier nieuwe abbonees te werven. Een bot doet suggesties voor films en zodra er een match is, wordt er een week lang gratis Film1 aangeboden.
Want.nl
Drie gloednieuwe WhatsApp features nu ook voor iOS beschikbaar
Voor iOS zijn drie nieuwe WhatsApp features beschikbaar. Het gaat om privé reageren in groepsgesprekken, extra stickers en status checken via 3d-touch. De eerste twee features zijn eerder al uitgekomen voor Android gebruikers en de update dus nu voor iedereen te gebruiken.
CustomerTalk
De positieve invloed van het klantcontact op de loyaliteit
SAMR Marktvinders doet jaarlijks een grootschalig relatieonderzoek onder klanten van zorgverzekeraars. We hebben alle resultaten naast elkaar gelegd en van daaruit komen we tot verrassende en bruikbare inzichten waar organisaties voordeel uit kunnen halen.
De Nieuwe Reporter
Waarom messaging apps steeds belangrijker worden voor nieuws
Voor het volgen en delen van nieuws worden messaging apps steeds belangrijker, zo blijkt uit survey-onderzoek. Maar welk nieuws delen gebruikers precies in die appgroepen en wat doen ze ermee?
TabletMagazine.nl
Facebook Stories krijgt experimentele evenementenplanfunctie
Facebook heeft laten weten dat Facebook Stories wordt voorzien van een experimentele planfunctie voor het organiseren van evenementen. Gebruikers kunnen laten weten in welke events ze geïnteresseerd zijn, waarna ze met vrienden kunnen coördineren wie mee wil gaan.
SaySimple.nl
De ultieme Messaging gids voor bedrijven
Geloof jij ook dat klantloyaliteit en aankoopretentie onmisbaar zijn voor jouw bedrijf? Zie jij daarbij ook klantgemak als belangrijkste USP, zelfs nog boven prijs? En verwacht jij ook de verschuiving van email en webformulier naar social messaging kanalen? In deze Ultimate Guide to Messaging for Businesses lees je alles over het slim gebruiken van kanalen als WhatsApp, Livechat, Telegram, Messenger.