Nieuw: De WhatsApp Business solution is vanaf nu beschikbaar

icon
AANVRAGEN

SaySimple Weekly Notification 26

Iedere week brengt SaySimple je op vrijdagmiddag het laatste messaging nieuws. We cureren de belangrijkste berichten en vatten ze voor je samen zodat je zelf niet hoeft te zoeken. Wel zo makkelijk.

De Weekly Notification #26, Walmart Mexico lanceert boodschappen bestellen via WhatsApp, de customer service agent van de toekomst werkt samen met AI, WhatsApp is bezig met de eerste tests voor het delen van status updates naar andere apps, zoals Facebook en 94% van de leidinggevenden ziet AI als kans.

 

Klantcontact.nl

De agent van de toekomst werkt samen met AI

Wordt de contactcenteragent ‘weggeautomatiseerd’? Nicola Millard, psycholoog en Head of Customer Insight & Futures bij British Telecom, gelooft er niets van. Veruit de meeste banen zijn optelsommen van allerlei taken. In iedere baan zijn wel onderdelen te automatiseren, maar met name taken waarvoor impliciete kennis nodig is, zijn lastig in programmacode te vatten. Met andere woorden, kunstmatige intelligentie is de komende jaren afhankelijk van de agent van de toekomst.  

Lees meer

Twinklemagazine.nl

Walmart Mexico lanceert boodschappen bestellen via WhatsApp

In Mexico kunnen Walmart-klanten nu via WhatsApp boodschappen bestellen. De service is een nieuwe stap in de strategie om klanten buiten de fysieke winkels te bereiken. Klanten van Mexicaanse Walmart-winkels die onder dochteronderneming Superama vallen, kunnen via WhatsApp een bestelling naar Walmart (de Mexico) appen. 

Lees meer

Bloovi.be

“De ironie is: hoe meer we gesprekken gaan robotiseren, hoe menselijker ze worden”

Artificiële intelligentie en spraaktechnologie zullen onze manier van communiceren dusdanig veranderen, dat het ook steeds meer impact zal hebben op hoe bedrijven met hun klanten een directe relatie aangaan en behouden. Het verklaart waarom de Antwerpse start-up Chatlayer zwaar inzet op een combinatie van AI en spraaktechnologie die chatbots naar een veel hoger niveau tilt. “Hoe meer we gesprekken robotiseren, des te menselijker ze worden.”

Lees meer

Tweakers.nl

WhatsApp test ‘on-device’ delen van WhatsApp Status naar Facebook en andere apps

WhatsApp houdt een test voor het direct delen van statusupdates op WhatsApp naar Facebook. Ook het delen met andere apps is mogelijk. Volgens Facebook gebeurt het delen van de status op het apparaat tussen de apps en is er geen directe koppeling met Facebook-accounts.

Lees meer

Customerfirst.nl

Nederlander vs. Wereldburger: De kritische klantcrux

Wereldwijd staan klanten te popelen om nieuwe technologieën te gebruiken: driekwart verwacht dat bedrijven dit inzetten om een betere klantbeleving neer te zetten. Het percentage dat openstaat voor kunstmatige intelligentie is met 62 procent iets lager. In Nederland is de roep om AI een stuk kleiner. ‘Nederlanders zijn gereserveerder en kijken liever de kat uit de boom.’ Wat staat Nederlandse bedrijven in de weg om de klant vertrouwd te maken met technologie?

Lees meer

Emerce.nl

Onderzoek van Avaya: 94 procent van leidinggevenden ziet AI als kans

90 procent van de beslissers ziet AI als cruciaal element in de digitale transformatie van zijn of haar organisatie. En 94 procent binnen deze groep erkent het vermogen van AI om het contactcenter beter te laten werken. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van Avaya onder 2.800 zakelijke en technische leidinggevenden in zeventien landen. Uit de studie blijkt ook dat 81 procent gelooft dat hij of zij AI nu goed moet toepassen om schade voor het bedrijf binnen de komende tien jaar te voorkomen. 

Lees meer

Salesforce.nl

Slimmer in B2B: De toekomst van Sales: 9 trends die verkoop raken

Het vak van sales verandert. Kopers zijn beter geïnformeerd dan ooit tevoren en weten zelf heel goed wat zij wel of niet willen. Maar hoe ziet de toekomst van sales eruit? Salesforce heeft onderzoek uitgevoerd om een beeld te vormen over de toekomst van sales. Dit door de leren van klanten en primair onderzoek uit te voeren. In deze blog zetten we de negen belangrijkste trends voor jou op een rijtje.

Lees meer

Entreemagazine.nl

Bestellingen opnemen via Nederlandse Chatbot

Chatbot “Marc”, een vinding van Nederlandse bodem, zorgt voor het opnemen van bestellingen in restaurants via Facebook Messenger. De Berlijnse POS-systeemaanbieder Gastrofix werkt samen met de startup Table Duck. Het jonge bedrijf uit Alkmaar heeft een nieuw type chatbot op basis van kunstmatige intelligentie ontwikkeld, die voor het eerst bestellingen en betalingen via Facebook Messenger verwerkt. 

Lees meer

FTM.nl

Kaapt het Facebook-kartel de macht over ons geld?

Facebook bindt de concurrentie aan met banken en zet daarvoor zijn eigen munt op: de Libra. Marktmacht is alles in de wereld van het grote geld, dus werkt de social mediagigant samen met grote partners als Uber, Mastercard en Visa. Maken zij kans om het bankenkartel te breken?

Lees meer

Download e-guide

De Ultimate Messaging Guide to Messaging for Businesses

Download
written by
Kevin van der Storm
%
The Messaging Agency