Nieuw: De WhatsApp Business solution is vanaf nu beschikbaar

icon
AANVRAGEN

SaySimple Weekly Notification 25

Iedere week brengt SaySimple je op vrijdagmiddag het laatste messaging nieuws. We cureren de belangrijkste berichten en vatten ze voor je samen zodat je zelf niet hoeft te zoeken. Wel zo makkelijk.

De weekly notification #25 met nieuws omtrent de hoge verwachtingen van Facebook zijn cryptomunt, de Libra. Google start zelf met de uitrol van RCS naar telefoons en onze eigen blog waarom conversational bots de wereld van customer engagement opschudden.

 

Emerce.nl

Hoge verwachtingen van cryptomunt Facebook

Naar verwachting zal er deze week meer bekend worden over de cryptomunt die Facebook wil lanceren. Niet dat die munt die in de wandelgang Libra is gedoopt al meteen beschikbaar is, dat wordt op zijn vroegst volgend jaar. Wel hebben onder meer Visa, Mastercard, PayPal, Booking.com, Uber en Stripe elk 10 miljoen dollar ingelegd. Facebook wil 2 miljard dollar vergaren als onderpand voor de munt.

Lees meer

Customertalk.nl

Waarom de functietitel CMO zijn langste tijd wel heeft gehad

Hoewel het vakgebied marketing amper een eeuw oud is, mag je de benaming van het vak gerust gedateerd noemen. Tegenwoordig draait het immers niet meer om het veroveren van de markt, maar om het voorzien in de behoeften van consumenten – in zowel business-to-consumer als business-to-business. De klantbeleving is de kern van het werkveld geworden, waar de serviceverlening aan klanten geldt als de nieuwe vorm van marketing. In dat kader is het zuiver de chief marketing officer te vervangen door de chief experience officer .

Lees meer

Emerce.nl

Google begint zelf uitrol van RCS naar telefoons

Google heeft geen zin te wachten totdat mobiele telecomaanbieders de opvolger van SMS, RCS geheten, uitrollen over hun netwerken. De zoekgigant brengt de RCS-client zelf naar de markt via een softwarepush naar mobieltjes.

Lees meer

Onemorething.nl

Facebook onthult Libra: crypto­munt voor betalen via WhatsApp en meer

Facebook zet vandaag een grote en onverwachte stap in de wereld van online betalingen en crypto. Het sociale netwerk van Mark Zuckerberg onthult een eigen cryptomunt genaamd Libra. Daarnaast komt er een betaaldienst genaamd Calibra die in allerlei apps gaat werken. Betalen via WhatsApp en Messenger wordt met de munt mogelijk. Ook Spotify haakt aan.

Lees meer

Events.nl

Drie keer het verschil maken met betalen

Artiesten kunnen niet leven van de streams op Spotify en hebben de opbrengsten van liveoptredens hard nodig. Dus schieten de concerten en festivals als paddenstoelen uit de grond. De concurrentie is groot en dat maakt dat onderscheiden steeds belangrijker wordt. Het gevolg: de evenementenbranche ontwikkelt en innoveert snel, ook op het gebied van betalingsverkeer.

Lees meer

Twinklemagazine.nl

‘Voor conversational commerce heb je zelf geen app nodig’

Met WhatsApp Business en Apple Business Chat hebben bedrijven er klantcontactmogelijkheden bijgekregen. ‘Zo kun je mensen bereiken waar ze toch al zijn.’ Met de zakelijke mogelijkheden die populaire contactkanalen tegenwoordig bieden, kunnen bedrijven laagdrempelig communiceren met klanten, zonder dat ze zelf apps met bijvoorbeeld chat-of messaging-functionaliteit hoeven te lanceren. 

Lees meer

Customertalk.nl

De klantenservice is de onbetwiste spil in de klantbeleving

De verwachtingen van klanten veranderen zo snel dat wat vandaag bijzonder is, morgen al weer normaal wordt gevonden. Als je eenmaal een geweldige ervaring hebt gehad, wil je die elke volgende keer. En de verwachtingen stijgen voortdurend, veelal door de komst van disruptieve ondernemingen zoals Airbnb en MADE. De overall klanttevredenheid wereldwijd gaat daarom omlaag. Er liggen dus flinke uitdagingen voor bedrijven om de klantbeleving te verbeteren.

Lees meer

SaySimple.nl

Waarom conversational bots de wereld van customer engagement opschudden

Stel je nu eens voor dat jouw customer service agent honderd conversaties in plaats van tien kan voeren. Als kunstmatige intelligentie, machine learning, virtuele assistenten en bots slim worden ingezet kunnen ze zulke overweldigende resultaten helpen bereiken. Medewerkers kunnen daardoor nog efficiënter werken en de total cost of ownership verlagen, terwijl ze zich gesterkt voelen door de ervaring. Met andere woorden: iedereen wint.

Lees meer

Download e-guide

De Ultimate Messaging Guide to Messaging for Businesses

Download
written by
Kevin van der Storm
%
The Messaging Agency