Nieuw: De WhatsApp Business solution is vanaf nu beschikbaar

icon
aanvragen

SaySimple Weekly Notification 22

Iedere week brengt SaySimple je op vrijdagmiddag het laatste messaging nieuws. We cureren de belangrijkste berichten en vatten ze voor je samen zodat je zelf niet hoeft te zoeken. Wel zo makkelijk.

Het is nu mogelijk om een geverifieerd WhatsApp Business Account te verkrijgen via SaySimple. Klik op de banner voor meer informatie omtrent de mogelijkheden van de Official WhatsApp Business Solution.

Daarnaast bevat deze weekly nieuws omtrent de NS die naast het verspreiden van treintickets via Facebook Messenger nu ook start met WhatsApp. Verder maakt WhatsApp Business het binnenkort mogelijk om een productcatalogus te maken en weer te geven aan gebruiker binnen de messenger app. De efteling is verkozen tot het meest klantvriendelijke bedrijf van Nederland en blijkt Twitter het meest effectieve kanaal om sportfans te bereiken. 

Emerce.nl

Klantcontact NS International prominent via WhatsApp

NS Internationaal gaat binnenkort treintickets naast Facebook Messenger ook via WhatsApp verspreiden naar reizigers. Berichtenapps worden gestaag belangrijker in het contact met de reiziger onderweg en op bestemming.

Lees meer

Twinklemagazine.nl

WhatsApp wordt productetalage

WhatsApp opent in 2020 de poort voor advertenties, zo werd deze week bekend. Ook kunnen bedrijven hun productcatalogus straks etaleren in de app. Anders dan de inmiddels vertrokken oprichters van WhatsApp altijd hebben gewild, zullen er advertenties verschijnen in de applicatie. Niet binnen conversaties of in het chat-overzicht, maar eerst alleen op de statuspagina.

Lees meer

ICThealth.nl

Zaurus ontwikkelt chatbot voor huisartsenpraktijken

Het Alkmaarse e-healthbedrijf Zaurus heeft een chatbot ontwikkeld voor Nederlandse huisartsenpraktijken waar patiënten terecht kunnen met vragen. Het gaat Chantal, een digitale huisartsassistente die patiënten via een chatvenster op de website van de praktijk 24 uur per dag, zeven dagen per week te woord kan staan.

Lees meer

Customerfirst.nl

Airhelp verbetert customer service met AI

De meeste bedrijven die artificial intelligence inzetten in klantcontact, doen dat voor het afhandelen van eenvoudige vragen. Bij AirHelp handelen bots ook complexe juridische vragen af. Hoe werkt het precies? Hoe zijn ze zover gekomen? En hoe ziet AirHelp de toekomst van klantcontact?

Lees meer

Customertalk.nl

De Efteling is het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland

Nederlanders beoordelen de Efteling dit jaar als het ‘Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland’. Het attractieparkpark volgt daarmee Coolblue op, dat de afgelopen twee edities van de verkiezing heeft gewonnen. Opvallend is dat eerdere winnaars van de prijs, zoals Jumbo Supermarkten, IKEA, PLUS en Simyo, in 2019 ontbreken in de top 10. 

Lees meer

Sportnext.nl

5 cruciale ‘MarTech’ ontwikkelingen die je in de gaten moet houden

De marketingwereld is constant in beweging. Data, digitaal en sociaal waren de laatste jaren de belangrijkste onderwerpen in het vakgebied. In het huidige digitale tijdperk staan de technologische ontwikkelingen centraal. Op twee grote wereldwijde marketingconferenties in Chicago (IEG) en San Francisco (MarTech) werd duidelijk dat de markt van marketingtechnologie zich razendsnel ontwikkelt. De eerste hyper-technologische praktijkvoorbeelden betreden de markt. Dit gaat niet alleen puur over technologie, maar ook het menselijke aspect in marketing wordt weer steeds belangrijker.

Lees meer

Dutchcowboys.nl

​Het virtuele stadion: hoe merken sportfans kunnen bereiken op Twitter

Met het WK vrouwenvoetbal om de hoek, wordt het een spannende zomer voor sportfans in Nederland – en voor merken die hierop in willen spelen natuurlijk. Als het op sport aankomt, is Twitter de plek waar fans samenkomen. Twitter ziet gemiddeld een stijging van 4,1 procent in unieke bezoekers rondom grote, gemiddelde, live sport- en culturele evenementen, terwijl andere sociale platforms geen significante verandering zien, aldus comScore.

Lees meer

Customerfirst.nl

Samenwerken met een machine of baan verliezen?!

Sinds een paar jaar zijn chatbots in klantcontact en als voorportaal van een klantenservice met medewerkers niet meer weg te denken. Soms is de chatbot nog niet zichtbaar voor de klant, maar wordt die al wel ingezet ter ondersteuning van de servicemedewerker en tegelijkertijd ‘leert’ de chatbot van ieder gesprek automatisch bij.

Lees meer

Download e-guide

De Ultimate Messaging Guide to Messaging for Businesses

Download
written by
Joey Drieskens
%
The Messaging Agency