Nieuw: De WhatsApp Business solution is vanaf nu beschikbaar

icon
aanvragen

SaySimple Weekly Notification 20

Allereerst eindigen wij deze week met groot nieuws! Het is sinds kort mogelijk om een geverifieerd WhatsApp Business Account te verkrijgen via SaySimple. Klik op de banner voor meer informatie omtrent de mogelijkheden van de Official WhatsApp Business Solution.

Daarnaast bevat deze weekly, artikelen van onder meer Customertalk en Emerce, met daarin onderwerpen als Dark Social en de klantcontactmedewerkers als stem van je organisatie. Daarnaast sponsort onze partner CM.com de Formule1 in Zandvoort en wordt er binnen dit event gestart met Conversational Commerce. Fijn weekend!

Customerfirst.nl

Klantcontactmedewerkers zijn de stem van je organisatie

VGZ opende ditmaal haar deuren voor het jaarlijkse HR-congres van de Klantenservice Federatie. De brancheorganisatie verwelkomde circa 150 customer service en human resource-professionals in Arnhem. Het thema? Zelforganiserende mogelijkheden, mét succes.

Lees meer

Emerce.nl

Het beste kanaal voor je webshop, is dat e-mail of Messenger?

Al decennia speelt e-mail een cruciale rol in de wereld van online marketing. Als kanaal heeft e-mail de hoogste ROI, en vormt naar alle waarschijnlijkheid een cruciaal onderdeel van je marketingstrategie. Echter, geen enkele persoon, tactiek of actie kan onverslagen blijven. Kijk maar eens naar Messenger.

Lees meer

Emerce.nl

Dark social: vloek of zegen?

We delen steeds minder publiekelijk. Een-op-een berichten versturen, korte stories en kleine groepen zijn de snelst groeiende gebieden van online communicatie. De genoemde trend komt niet alleen door de sterke positie van chat-apps als WhatsApp en WeChat, maar ook door de groeiende rol van besloten communicatie binnen social platformen. Wat vraagt deze ‘dark social’-ontwikkeling van marketeers? 

Lees meer

Customertalk.nl

Differentie in het digitale tijdperk door de klantenservice

Door de zeer snelle voortgang van de digitalisering verandert de relatie tussen bedrijven en hun klanten. Vervangbare producten en diensten hebben de klanten gedurende de laatste jaren heel wat veeleisender gemaakt. Vergelijkingsportals, internetzoekmachines en recensies maken het steeds gemakkelijker om bijvoorbeeld verschillen in het totale pakket en in de kwaliteit van producten en diensten vast te stellen en maken de overstap naar een andere aanbieder eenvoudig.

Lees meer

Iculture.nl

Instagram stopt met ontwikkeling van losse Direct-app

Instagram stop met de losse Direct-app die eerder in een groep landen werd uitgebracht. Instagram focust zich op het verbeteren van de chatfunctie in de gewone Instagram-app én de samenvoeging met de andere diensten van Facebook.

Lees meer

Droidapp.nl

Screenshots tonen nachtmodus van WhatsApp: dit kunnen we verwachten

WhatsApp werkt al een tijdje aan een nieuwe belangrijke functie voor de app. Binnenkort krijgen we in WhatsApp toegang tot een nachtmodus waarbij een donker thema wordt toegepast. We krijgen nu alvast een beter beeld.

Lees meer

Emerce.nl

CM.com: ‘Toekomst laten zien met Formule 1’

“Voor ons is dit het vehikel om de toekomst te laten zien”, zegt Jeroen van Glabbeek over zijn sponsoring van de Formule 1 in Zandvoort. “Als bedrijf maken we de overstap van eenwegverkeer met sms naar directe interactie en conversational commerce met nieuwe systemen.”

Lees meer

Customertalk.nl

Organisaties negeren de tekortkomingen van de klantenservice

Bedrijven overschatten massaal de kwaliteit van hun klantenservice en staan veelal niet goed in contact met hun klanten. Onder consumenten wereldwijd leven namelijk een aantal grote frustraties over de customerservice. Veel ondernemingen blijken hun klanten niet goed genoeg te kennen en kunnen daardoor niet het vereiste serviceniveau bieden. Bovendien zijn talloze organisaties niet volledig toegewijd om het niveau van de service waarnaar ze streven ook daadwerkelijk te bieden. Hierdoor lopen zij het risico klanten te verliezen aan de concurrentie.

Lees meer

Emerce.nl

De customer journey wordt kleiner, maar ingewikkelder: Social e-commerce zit in de lift

Amazon en Bol.com zijn tegenwoordig vooral een marketplace. En Instagram en Pinterest zijn beiden bijna een showroom op zich. Het wordt alsmaar moeilijker om potentiële klanten naar je shop te trekken, en vast te houden. Hoe dat komt? De scheiding tussen e-commerce en platformen zoals social media wordt kleiner.  Klantgedrag verandert.

Lees meer

Download e-guide

De Ultimate Messaging Guide to Messaging for Businesses

Download
written by
Joey Drieskens
%
The Messaging Agency