Joey Drieskens 11 jan. 2019

SaySimple Weekly Notification 2

Iedere week brengt SaySimple je het laatste messaging nieuws. We cureren de belangrijkste berichten en vatten ze voor je samen zodat je zelf niet hoeft te zoeken. Wel zo makkelijk.

Customerfirst.nl

Apple: Alle ballen op klantgeluk

Tim Cook wil de focus van Apple herdefiniëren: de techgigant moet zich volgens de ceo niet langer concentreren op de verkoop van nieuwe toestellen, maar het blij maken van bestaande klanten. Klanttevredenheid en -loyaliteit vormen nu twee van de drie belangrijkste pijlers van de multinational.

Lees meer

Emerce.nl

WhatsApp newsletter: de nieuwe manier van nieuws consumeren

Je mailbox wordt dagelijks overspoeld door nieuwsbrieven, maar echt de moeite nemen om je af te melden doe je niet. We zien door de deze mailings onze inbox niet meer. Hoe relevant is een nieuwsbrief dan eigenlijk nog? Eigenlijk gaat het niet zozeer om de inhoud ervan, maar om het medium en de wijze van content tonen. WhatsApp biedt hierin uitkomst. Snelle nieuwtjes, korte berichten en altijd bij de hand: het hoe en waarom van een Whatsapp Newsletter.

Lees meer

MarketingTribune.nl

Nieuw hotel werft medewerkers via WhatsApp

Leonardo Royal, een nieuw te openen hotel in het Amsterdamse Amstelkwartier, rekruteert nieuwe medewerkers via voice memo op WhatsApp. Het sollicitatieproces start niet met een brief, maar een gesprek via de smartphone. Geïnteresseerden introduceren zichzelf met een voice memo via WhatsApp, zodat ‘de echte conversation starters’ meteen goed uit de verf komen.

Lees meer

Androidworld.nl

WhatsApp werkt aan vingerafdrukbeveiliging 

Versie 2.19.3 van de bètaversie van WhatsApp bevat aanwijzingen over de komst van vingerafdrukbeveiliging. Hiermee kun je WhatsApp straks dus beveiligen tegen ongewenste gluurders.

Lees meer

Iphoned.nl

WhatsApp voegt privé antwoorden voor groepsgesprekken toe

WhatsApp heeft weer een fijne update uitgebracht, waardoor je nu in groepsgesprekken privé kan antwoorden op anderen. Daarnaast voegt de chatdienst twee handige functies toe.

Lees meer

Emerce.nl

Innovatieve manier om bestellingen op te nemen via een chatbot

De Berlijnse POS-systeemaanbieder Gastrofix werkt samen met de startup Table Duck. Het jonge bedrijf uit Alkmaar heeft een nieuw type chatbot op basis van kunstmatige intelligentie ontwikkeld, die voor het eerst bestellingen en betalingen via Facebook Messenger verwerkt.

Lees meer

Customerfirst.nl

VANAD vliegt mee met Transavia

VANAD Group maakte zojuist bekend Transavia aan boord te hebben gehaald. Volgens VANAD maken de partners gezamenlijk verdere stappen in de innovatie en ontwikkeling van klantcontact – waarbij de klantbeleving centraal staat. Het partnerschap tussen de bedrijven houdt in dat de CX-expert vanaf deze maand stapsgewijs het Nederlandse klantcontact van Transavia overneemt.

Lees meer

SaySimple.nl

De ultieme Messaging gids voor bedrijven

Geloof jij ook dat klantloyaliteit en aankoopretentie onmisbaar zijn voor jouw bedrijf? Zie jij daarbij ook klantgemak als belangrijkste USP, zelfs nog boven prijs? En verwacht jij ook de verschuiving van email en webformulier naar social messaging kanalen? In deze Ultimate Guide to Messaging for Businesses lees je alles over het slim gebruiken van kanalen als WhatsApp, Livechat, Telegram, Messenger.

Download de gratis whitepaper

written by
Joey Drieskens
%
The Messaging Agency