Nieuw: De WhatsApp Business solution is vanaf nu beschikbaar

icon
AANVRAGEN

SaySimple Weekly Notification 17

Iedere week brengt SaySimple je op vrijdagmiddag het laatste messaging nieuws. We cureren de belangrijkste berichten en vatten ze voor je samen zodat je zelf niet hoeft te zoeken. Wel zo makkelijk.

Met deze week nieuws waarom het verlenen van extra aandacht voor digitale serviceverlening een noodzaak is. Verder zorgt goed voice-gebruik voor een betere klantervaring en meer engagement. Facebook Stories worden steeds populairder en hoe een tweestapsverificatie de klantrelatie relevant kan verbeteren.

Customertalk.nl

Extra aandacht voor de digitale serviceverlening is noodzaak

De voortgaande digitalisering heeft een enorme impact op de wijze waarop klanten contact leggen met organisaties. Het onderzoeksinstituut Gartner voorziet dat in 2020 inmiddels 85 procent van de zakelijke relaties door klanten wordt onderhouden zonder menselijke interacties. De uitwerking van artificial intelligence en andere technologieën op marketing en sales wordt door het McKinsey Global Institute van het gelijknamige consultancybureau geschat op zo’n 6 biljoen dollar, waarvan 1 biljoen dollar voor klantenservicemanagement.

Lees meer

Emerce.nl

Goed voice-gebruik brengt betere klantervaring en meer engagement

Een chatbot met een mond vol tanden? Conversational interfaces zijn populair. Dankzij Alexa en Google Assistant ligt de nadruk op kunstmatig intelligente oplossingen, ook goedkopere ‘scripted’ chatbots zijn echter zeer effectief. Maar hoe zet je ze in?

Lees meer

Customerfirst.nl

Efficiency grootste klantmotief voor chatbotgebruik

De helft van de consumenten wil interacteren met een chatbot als dit betekent dat een klantprobleem eerder wordt opgelost dan bij menselijk contact met de klantenservice. ‘Mensen snakken naar manieren om tijd te besparen.

Lees meer

Customertalk.nl

Tweestapsverificatie kan de klantrelatie relevant verbeteren

Berichten over gehackte accounts vliegen je om de oren, want datalekken zijn aan de orde van de dag. Steeds meer kritische en bedrijfskritische gegevens worden online opgeslagen en zijn vaak alleen met een wachtwoord beveiligd. Eenonderzoek uit 2018 van het ministerie van Justitie en Veiligheid laat zien dat vier op de tien Nederlanders op verschillende plekken hetzelfde wachtwoord gebruiken.

Lees meer

Dutchcowboys.nl

Facebook Stories worden steeds populairder

Veel nieuws over Facebook vandaag. Vertelden we je eerder al over de podcast die Mark Zuckerberg heeft gemaakt, nu maakt het bedrijf bekend dat hun Facebook Stories steeds populairder worden. Het leek er lange tijd niet op dat dit een veelgebruikte optie zou worden, maar dit lijkt toch te veranderen. 

Lees meer

Trouw.nl

Met 350 miljoen smartphones in India is WhatsApp het nieuwe wapen in de verkiezingsstrijd

REPORTAGE Nooit eerder speelden sociale media zo’n grote rol bij verkiezingen in India. Dinsdag konden opnieuw miljoen Indiërs hun stem uitbrengen.  ‘We hoeven niet meer van deur tot deur te gaan. Een enkele klik is genoeg.’

Lees meer

Want.nl

Instagram stopt mogelijk met het vertonen van likes onder foto’s

Instagram behoort anno 2019 tot een van de meest populaire apps van de markt. Het plaatsen van foto’s, maken van stories en het krijgen van likes: we vinden het fantastisch. Echter maakt Instagram binnenkort misschien wel een einde aan een van deze drie elementen. 

Lees meer

Download e-guide

De Ultimate Messaging Guide to Messaging for Businesses

Download
written by
Joey Drieskens
%
The Messaging Agency