Nieuw: De WhatsApp Business solution is vanaf nu beschikbaar

icon
AANVRAGEN

SaySimple Weekly Notification 16

Iedere week brengt SaySimple je op vrijdagmiddag het laatste messaging nieuws. We cureren de belangrijkste berichten en vatten ze voor je samen zodat je zelf niet hoeft te zoeken. Wel zo makkelijk.

Vandaag op goede vrijdag is het weer tijd voor een nieuwe weekly. Coolblue levert de beste klantervaring in Nederland en Alibaba en Amazon bljiven achter omdat zij de Nederlandse consument niet snappen. Audi & Suzuki verdienen een serviceprijs. Facebook werkt aan eigen stemassistent en IBM streeft naar een chatbotrevolutie.

Namens het SaySimple team wensen wij je veel leesplezier en alvast een fijne Pasen! 

Emerce.nl

‘Alibaba en Amazon snappen de Nederlandse consument niet’

Coolblue heeft veruit de beste klantervaring van Nederland. Dat blijkt uit onderzoek van consultancybureau IG&H onder 2000 consumenten. Bijenkorf en Bol.com volgen op nummer twee en drie. Buitenlandse webwinkels zijn nog niet tot de Top 5 doorgedrongen. Webshops als Amazon en Alibaba snappen de Nederlandse consument nog niet, zegt IG&H.

Lees meer

Customerfirst.nl

Audi & Suzuki verdienen serviceprijs

In de U.K. Customer Service Index (CSI) Study van onderzoeksbureau J.D. Power is Audi bovenaan de ranglijst voor luxe automerken geëindigd. Suzuki wordt geroemd in de ranglijst voor de middenklasse. Auto-eigenaren en klanten die een auto leasen zijn door de onderzoekers bevraagd over een breed scala aan onderwerpen, van kwaliteit van de auto tot de tevredenheid over de service.

Lees meer

Emerce.nl

Facebook werkt aan eigen stemassistent

Facebook werkt in de staat Washington al ruim een jaar aan een eigen virtuele stemassistent, meldt CNBC op basis van ingewijden. De nog naamloze assistent moet concurreren met spraakhulpjes als Siri, Alexa, Assistent en Cortana.

Lees meer

Customerfirst.nl

IBM streeft naar chatbot revolutie

IBM wil het klantcontactlandschap opschudden en ontwikkelt hierom chatbots met empathische vaardigheden. De onderzoekers zetten kunstmatige intelligentie in zodat bots nuances van klanten en de context van menselijke gesprekken leren begrijpen.

Lees meer

Droidapp.nl

WhatsApp Business bekijkt interesse betaaldienst in Nederland

Betalen aan bedrijven via WhatsApp zou zomaar een echte functie kunnen worden. Dat blijkt uit een enquête onder zakelijke gebruikers van WhatsApp, gekeken wordt of gebruikers interesse hebben in een dergelijke feature.

Lees meer

NU.nl

Facebook test het samenvoegen van de tijdlijn in stories

Facebook test op kleine schaal een nieuwe functie om de tijdlijn in Stories te tonen. Dit kan betekenen dat gebruikers straks op een andere manier hun tijdlijn gaan bekijken.

Lees meer

NU.nl

Twitter neemt Highly-app over om eigen platform te ondersteunen

Twitter neemt de app Highly over, kondigt CEO Andrew Courter van Highly aan in een blog. Het team van de app gaat helpen om Twitter verder te ontwikkelen. Met Highly kunnen gebruikers quotes uit artikelen selecteren en met elkaar delen. De app is op dit moment nog beschikbaar voor iOS, Slack en als browserplug-in.

Lees meer

Want.nl

Messenger mogelijk weer terug naar Facebook app

Als je Facebook googelt krijg je als eerste hit een linkje om je aan te melden en vervolgens kom je een reeks aan grotendeels negatieve artikelen tegen over het bedrijf. De afgelopen tijd lijken ze constant onder vuur te zijn vanwege privacy problemen. Veel langer geleden zorgden ze echter voor irritatie bij gebruikers met iets dat niet zoveel met de privacy te maken had. Namelijk het scheiden van de Messenger feature in een aparte app. Het lijkt er echter op dat ze nu gebruikers weer tegemoet willen komen en bezig zijn Messenger weer te integreren in de Facebook app.

Lees meer

Download e-guide

De Ultimate Messaging Guide to Messaging for Businesses

Download
written by
Joey Drieskens
%
The Messaging Agency