Nieuw: De WhatsApp Business solution is vanaf nu beschikbaar

icon
AANVRAGEN

SaySimple Weekly Notification 15

Iedere week brengt SaySimple je op vrijdagmiddag het laatste messaging nieuws. We cureren de belangrijkste berichten en vatten ze voor je samen zodat je zelf niet hoeft te zoeken. Wel zo makkelijk.

Deze weekly bevat nieuws over de lancering van WhatsApp Business voor iOS in Nederland. LUSH UK verschuift zijn focus van social media care naar meer persoonlijke één-op-één interacties. WhatsApp Business is bezig met het polsen van een betaalfunctie middels een qr-code en Snapchat heeft deze week tijdens de Snap Partner Summit een explosie aan nieuwe feautures geïntroduceerd. 

Iculture.nl

Zo werkt WhatsApp Business voor iOS en dit zijn de mogelijkheden

Wat zijn de mogelijkheden van WhatsApp Business? Hoe kun je de zakelijke versie van WhatsApp benutten voor jouw bedrijf? In deze tip lees je hoe je WhatsApp Business gebruikt en wat je er als ondernemer mee kan.

Lees meer

Bloovi.be

Vergeet de telefoon, klanten willen via social messaging geholpen worden

Een tijdje geleden hoorde ik tijdens een autorit reclame op de radio voor een verzekeringsfirma. Het bedrijf in kwestie kondigde met trots aan dat je nu kon bellen naar de klantendienst en je daar ‘een mens’ aan de lijn zou krijgen. Het zette mij aan het denken over customer experience. Over hoe alle bedrijven er belang aan hechten en er toch nog zoveel de bal misslaan.

Lees meer

Customerfirst.nl

Lush UK stopt met Social Media contact

De Britse divisie van cosmeticamerk Lush stopt met klantcontact via zijn social media kanalen. Klanten met vragen kunnen vanaf aankomende week alleen telefonisch, per mail of via de live chat op de website terecht bij Lush UK. Het customer care team zegt zijn uiterste best te gaan doen om op alle berichten te reageren.

Lees meer

NU.nl

WhatsApp werkt aan iPad-versie van app

WhatsApp blijkt te werken aan een iPad-versie van zijn app, ontdekte WABetaInfo in een testversie van WhatsApp.

Lees meer

TwinkleMagazine.nl

WhatsApp Business polst betaalfunctie

Facebook-dochter WhatsApp probeert er middels enquêtes bij klanten achter te komen of ze geïnteresseerd zijn in een betaalfunctie in diens WhatsApp Business-applicatie. Dat blijkt uit screenshots die in handen zijn van Tweakers. Volgens de techsite zou het gaan om een betaalmethode middels een qr-code die aan het WhatsApp-account van het desbetreffende bedrijf wordt gekoppeld.

Lees meer

Marketingfacts.nl

Dit zijn de nieuwe features van Snapchat

Het was een explosie van nieuwe features tijdens de Snap Partner Summit van Snapchat. Er werd zoveel nieuws geïntroduceerd dat het zeker de moeite waard is om er in te duiken: het doel van alle nieuwe toepassingen is om gebruikers langer vast te houden in de app, waardoor er meer ruimte komt voor advertenties, wat het aantrekkelijker maakt voor bedrijven om het advertentieplatform van Snapchat te gaan gebruiken.

Lees meer

Marketingtribune.nl

Is private messaging de toekomst van social media?

Private messaging apps zijn enorm populair geworden en tonen meer groei dan traditionele sociale medianetwerken. Volgens onderzoek van Business Insider gebruiken steeds meer mensen social messaging apps als WhatsApp, Facebook Messenger, WeChat en Viber dan Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn. Voor merken is dit hét moment om hierop in te spelen, private messaging biedt namelijk veel mooie en nieuwe mogelijkheden om (weer) in gesprek te komen met je doelgroep. 

Lees meer

Customertalk.nl

Salesforce en Google willen slimmere klantenservice-ervaring bouwen

Google en Salesforce hebben aangekondigd hun samenwerking uit te breiden in een poging een slimmere klantenservice-ervaring te bouwen. Het doel is om de kennis van Salesforce over klanten te combineren met Google’s klantenservice-gerelateerde AI-producten. 

Lees meer

Customertalk.nl

Zalando werkt aan de optimalisatie van haar stylingadviezen

Ook in het online domein draait het steeds meer om service als onderscheidende factor. Met een onafgebroken focus op klanttevredenheid heeft Zalon, de stylingservice van het fashionplatform Zalando, daarom gewerkt aan de optimalisering van haar service en de lancering van nieuwe features.

Lees meer

Download e-guide

De Ultimate Messaging Guide to Messaging for Businesses

Download
written by
Joey Drieskens
%
The Messaging Agency