Nieuw: De WhatsApp Business solution is vanaf nu beschikbaar

icon
aanvragen

SaySimple Weekly Notification 11

Iedere week brengt SaySimple je op vrijdagmiddag het laatste messaging nieuws. We cureren de belangrijkste berichten en vatten ze voor je samen zodat je zelf niet hoeft te zoeken. Wel zo makkelijk.

Met in deze weekly een artikel over de plaats van customer experience in de bedrijfsstrategie. Een interview met Jeroen Schutte, waarin hij ingaat op de waarde van klantinteracties. En verder lees je hoe Bol.com en Albert Heijn een pioniersrol vervullen op het gebied van Voice.

Marketingtribune.nl

Customer experience bovenaan bedrijfsstrategie

Consultancybureau Walker verwacht dat in 2020 de customer experience belangrijker wordt dan product en prijs in de bedrijfsstrategie. De standaard van de klant ligt hoog. Uit de B2C-wereld zijn we gewend dat onze klantinformatie bekend is bij een organisatie en dat we ieder moment van de dag contact op kunnen nemen voor vragen, bestellingen en klachten. 

Lees meer

Customerfirst.nl

Direct servicelijntje voor medewerkers Albert Heijn

Om zijn klanten beter te kunnen helpen, gaat Albert Heijn zijn winkelmedewerkers uitrusten met een speciaal device dat hen verbindt met collega’s en de klantenservice in Zaandam. De toepassing werd afgelopen donderdag gedemonstreerd tijdens de Salesforce World Tour in Amsterdam.

Lees meer

Want.nl

Facebook in problemen: man achter succes stapt op

Problemen in de top van Facebook. Twee zeer belangrijke sleutelfiguren hebben vanuit het niets en voor de buitenwereld totaal onverwachts hun vertrek aangekondigd. Dan hebben we het over Chris Cox en Chris Daniels.

Lees meer

Emerce.nl

TOTO en GoSpooky maken eerste Instagram AR filter van Nederland

Full-service social agency GoSpooky zet eerste Instagram Augmented Reality (AR) filter van Nederland op de kaart voor Toto’s Koning Toto-campagne ‘Own die Kroon’. De custom Instagram filter, ook wel AR-effect genoemd, zet de kroon van Koning Toto Donnie letterlijk op het hoofd van de gebruiker. ‘Own die Kroon’ is een nieuw hoofdstuk van de succesvolle Koning Toto-campagne waarin Toto spelers kans maken op de echte Koning Toto kroon én €50.000. 

Lees meer

Onemorething.nl

Telegram krijgt groeispurt door storing WhatsApp en Facebook

Dat Facebook zowel eigenaar van WhatsApp als Instagram is, leidt vaak tot privacyzorgen. Er zijn echter ook andere ongemakken, bij een storingbijvoorbeeld. Woensdagavond deden zowel WhatsApp als Facebook en Instagram het niet. Logisch, want ze draaien allemaal op systemen van Zuckerberg en co. Bij concurrent Telegram ging de champagne daardoor open.

Lees meer

Emerce.nl

I Am Pop krijgt 2 miljoen euro voor bottechnologie

Het Nederlandse I Am Pop van Tim Heineke heeft 2 miljoen euro opgehaald voor zijn bottechnologie. Met die bots kunnen muzikanten via Messenger hun fanbase onderhouden.

Lees meer

Emerce.nl

Pionieren in de wereld van Voice: wat doen Bol.com en Albert Heijn?

In 2018 werden zowel bol.com als Albert Heijn benaderd voor de lancering van de Nederlandstalige Google Assistent en Google Home. De retailers besloten om binnen Ahold Delhaize samen op te trekken en kennis uit te wisselen. En dat heeft geleid tot een aantal mooie toepassingen en veel inzichten.

Lees meer

Fondsenwerving.nl

Facebook lanceert ‘doneerknop’ voor Instagram Stories

Social media platform Instagram gaat een tool ontwikkelen waarmee non-profits gemakkelijker donaties kunnen werven, laat Facebook – de eigenaar van de app – weten. Goede doelen kunnen een doneerknop in hun Stories (een collectie foto’s en/ of video’s die na 24 uur weer van de app verdwijnen) verwerken, waarmee ze direct naar een donatieformulier of een relevante webpagina kunnen verwijzen.

Lees meer

Use-Cocoon.nl

In vijf stappen naar een effectieve Customer Journey

Om klanten te blijven volgen en vooral te begrijpen moet je net zo denken als je klant. Design thinking helpt je daarbij. Het houdt in dat je continu bezig bent met het toetsen van je materialen aan je customers. In deze whitepaper wordt er uitgelegd hoe Cocoon Media Management software aansluit bij de marketing van de toekomst.

Lees meer

Tripolis.com

“Klantinteractie is het meest waardevolle dat er is” – Jeroen Schutte

Hoe verenig je een excellente klantervaring met de aangescherpte privacywet? Op welke manier verandert de rol van de marketeer? Wat is daarvan nu al het voordeel voor de klant? Deze en andere vragen kwamen naar voren in ons gesprek met Jeroen Schutte, manager van SaySimple, voor de Tripolis Dialogues-serie. Een reeks artikelen waarin we de dilemma’s van de moderne marketeer belichten, die te maken heeft met de steeds kritischer wordende consument. De oplossing van SaySimple? Conversational Excellence. Daarover meer in dit artikel.

Lees meer

Download e-guide

De Ultimate Messaging Guide to Messaging for Businesses

Download
written by
Joey Drieskens
%
The Messaging Agency