SaySimple Weekly Notification 28

Iedere week brengt SaySimple je op vrijdagmiddag het laatste messaging nieuws. We cureren de belangrijkste berichten en vatten ze voor je samen zodat je zelf niet hoeft te zoeken. Wel zo makkelijk.

Customerfirst.nl

Customerfirst: Excelleren in service door emotionele klantrelatie

‘Het thema klantbeleving heeft de laatste jaren een flinke opmars gekend. Steeds meer organisaties zijn ermee aan de slag in de vorm van het meten van de NPS en/of het werken aan klantreizen. Leuke resultaten worden geboekt. Maar er loert een gevaar met een hausse zoals die van ‘customer experience’. Het wordt gezien als project; voor je het weet is het weer van de managementagenda verdwenen.’

Lees meer >

Livechatservice: 6 nieuwe mogelijkheden van livechat (software) die je nog niet kende

Er valt de laatste tijd steeds meer te lezen over livechat en chatbot. Waar de hype rondom de chatbot de afgelopen jaren heel groot was, is men toch wat sceptischer geworden. Niet geheel onterecht, want als je beide contactkanalen naast elkaar legt blijkt de menselijke variant consumenten beter te helpen. Moeten we de chatbot nu helemaal afschrijven? Dat zeker niet, maar de ontwikkeling gaat niet zo snel als verwacht. Terwijl er werd uitgekeken naar de opkomst van de chatbot, zijn er in de tussentijd nieuwe mogelijkheden ontstaan op het gebied van chat. In dit artikel geven we een inkijkje in zes van de nieuwe mogelijkheden met livechat (software).

Lees meer >

Twinklemagazine: Karwei wil voorop blijven lopen met voice

‘Hé Google, praat met Karwei.’ Wie dat zegt tegen zijn smartphone of tegen Google Home, kan vragen stellen aan de bouwmarkt. Voorlopig kan dat alleen nog over een beperkt aantal onderwerpen, zoals openingstijden en verlichting. Doel van Karwei is om klaar te zijn als straks het voice-kanaal echt doorbreekt.

Lees meer >

Marketingfacts: Negen hardnekkige misverstanden over experience management

Experience management (XM) krijgt bij veel organisaties een steeds prominentere plek. Daarmee groeit helaas ook het aantal misverstanden over dit discipline. Steeds meer marketing- en XM-professionals nemen deze misverstanden en verkeerde inzichten van elkaar over. Op het X4-evenement van Qualtrics in Amsterdam ontkrachtte XM-expert Catriona Sheil een aantal van deze mythes. Een overzicht.

Lees meer >

TwinkleMagazine: Alipay voegt filters toe aan betalen met gezichtsherkenning

Betaaldienst Alipay gaat filters toevoegen aan betalen met gezichtsherkenning. Veel Aziatische klanten zouden ontevreden zijn als ze van de betaalmethode gebruikmaken, omdat ze niet mooi in beeld zouden staan.

Lees meer >

Emerce: Deze technologieën gebruik je de komende jaren

Hoe zet je technologieën als machine learning, virtual reality, artificial intelligence, internet of things, augmented reality, blockchain en quantum in voor succesvolle marketingcases? Tijdens Emerce Next kwamen de belangrijkste digital en tech trends voor de nabije toekomst langs.

Lees meer >

Twinklemagazine: Wat experts zeggen over personalisatie

Iedereen wil ‘iets’ met personalisatie, maar hoe te beginnen? Wat heb je nodig, welke tools gebruik je en hoe richt je deze in zodat je gepersonaliseerd kunt communiceren? Personalisatie is het op maat maken van producten en diensten, op basis van eigenschappen of voorkeuren van de gebruiker. Partijen zoals Netflix, Spotify en Amazon lijken de heilige personalisatiegraal al te hebben gevonden. Wat doen zij goed in de manier waarop ze een gepersonaliseerd aanbod aan hun klanten bieden en wat zijn de grootste uitdagingen op het gebied van personalisatie?

Lees meer >

Customertalk: Betalen tot een memorabel contactmoment voor de klant maken

Onlangs mocht CustomerTalk samen met Arwind Gajadien van onze klant Livecrowd op het event genaamd ‘Where Marketing Meets Service’ een presentatie verzorgen. Dat betekende dus veel professionals op het gebied van customer experience in de zaal. Zij kijken met een andere blik naar ons domein – betalen – dan de finance professionals die wij meestal spreken. Dat bleek ook na afloop, toen een toehoorder vroeg: “Kunnen jullie ook iets doen om betalen leuk te maken?”

Lees meer >

SaySimple: Wat is het WhatsApp Business Customer Care Window?

Er zijn verschillende manieren om WhatsApp Business te gebruiken voor communicatie met je klanten. Als de conversatie wordt geïnitieerd door de klant, dan treedt het ‘Customer Care Window’ in werking. Je kunt het contact met de klant ook proactief initiëren door, na het verkrijgen van een opt-in, gebruik te maken van de zogenaamde Message Templates.

Lees meer >

{{ errors.first('step') }}

Probeer ons Social Messaging Automation platform

Laat je e-mail achter.... we won't bite!

Before we forget...

Nog wat details en we zijn good to go.

Thank you!

We will call you within two working days to schedule a personal demonstration.
Can't pick up the phone? No worries, we'll send you an email!

Go home