Proactief appen? Zorg voor een geldige opt-in!

Als je de klant proactief wilt benaderen via WhatsApp met Message Templates, heb je een actieve opt-in nodig. In dit artikel leggen we uit hoe je een geldige opt-in verkrijgt om de WhatsApp Business solution succesvol in te zetten en proactief te gebruiken.

Actieve opt-in om WhatsApp berichten te versturen

Voordat je de klant proactief mag benaderen via WhatsApp, moet hij of zij eerst toestemming of een opt-in geven voor het ontvangen van WhatsApp-berichten. De opt-in moet een actieve opt-in zijn. Dat wil zeggen dat de toestemming verkregen moet worden middels een gebruikersactie, bijvoorbeeld doordat de klant z’n telefoonnummer invoert of een vinkje zet op de website. Bij een actieve opt-in is het belangrijk dat je de klant duidelijk informeert waar hij of zij precies een opt-in voor geeft. Wat voor soort berichten gaat de klant ontvangen? Met welke frequentie? Wat is de inhoud van het bericht? Etc.

Als de klant je een WhatsApp-bericht stuurt is dat geen actieve opt-in. Je kunt hierna wel antwoorden op de klant binnen het Customer Care Window.

Meer informatie

Heb je naar aanleiding van dit blog een vraag of is de opt-in nog niet helemaal duidelijk? We helpen je graag verder! Je kunt hiervoor contact op nemen via Twitter DM, Facebook Messenger of via good old telefoon of e-mail.

{{ errors.first('step') }}

Probeer ons Social Messaging Automation platform

Laat je e-mail achter.... we won't bite!

Before we forget...

Nog wat details en we zijn good to go.

Thank you!

We will call you within two working days to schedule a personal demonstration.
Can't pick up the phone? No worries, we'll send you an email!

Go home