Joey Drieskens 01 nov. 2018

Messaging zorgt voor meer klantcontact

Messaging levert bedrijven extra contactmomenten op die je grofweg kunt verdelen onder service-, marketing- en sales gerelateerde berichten. Gebaseerd op messaging in de automotive industrie, geven we in dit blog enkele voorbeelden van deze berichten. Op de langetermijn zorgt dit voor meer conversaties en meer klantcontact!

‘‘

SaySimple

Het één-op-één gesprek

Service verlenen via WhatsApp

WhatsApp werd 4 jaar geleden gezien als dé revolutie op het gebied van klantenservice en die belofte heeft het kanaal ook zeker waargemaakt. In Nederland is WhatsApp het #1 messaging kanaal en het geldt zakelijk als een hele laagdrempelige manier om in contact te komen met klanten en volgers. Vooral voor korte servicevragen is WhatsApp uitermate geschikt.
WhatsApp service naar sales

Marketing

De WhatsApp verzendlijst

Met de WhatsApp verzendlijst push je content naar een groep ontvangers. Ontvangers kunnen zich aanmelden voor een verzendlijst door bijvoorbeeld VERZENDLIJST AAN via WhatsApp in te sturen. Dit wordt het aanmeldcommando genoemd en geldt direct ook als de OPT-IN om berichten via WhatsApp te mogen sturen. Een mooi alternatief voor de traditionele e-mail nieuwsbrief.
WhatsApp verzendlijst

Verkoop

WhatsApp voor Sales; mits relevant!

Consumenten ontvangen WhatsApp berichten via hun smartphone. Dat is één van de meest persoonlijke producten die iemand kan bezitten. Lukraak sales berichten versturen via WhatsApp heeft daarom een negatieve invloed op de perceptie van de ontvanger bij jouw bedrijf. Relevantie is key! Denk daarom na over WELK bericht je WANNEER verstuurt.
WhatsApp sales

Meer klantcontact biedt meer kansen voor branding, sales en marketing

Messaging zorgt voor meer klantcontact en dat biedt kansen voor branding, marketing en sales. Je maakt persoonlijk en laagdrempelig contact mogelijk, wat resulteert in klanten voor het leven. Wil je meer informatie over de mogelijkheden voor jouw organisatie? Of ben je op zoek naar meer voorbeelden van messaging? Neem dan contact met ons op via WhatsApp of laat een bericht achter via het contactformulier op onze website.

written by
Joey Drieskens
%
The Messaging Agency