Leveraging the power of social messaging for a personalized shopping experience

Om succesvol te zijn binnen de E-Commerce sector moeten bedrijven de juiste mix tussen data, technology, kanalen en menselijke interactie vinden om over de gehele customer journey relevant te zijn en de juist customer experience te bieden. Persoonlijk contact en het leveren van een excellente service via de voorkeurskanalen van de online consument speelt hierin een belangrijke rol.

80% van de consumenten koopt eerder bij een merk dat een gepersonaliseerde ervaring biedt.
Epsilon - Marktleider in het creëren van connecties tussen mens & merk

Conversational Commerce

Een van de belangrijkste problemen binnen de E-Commerce industrie is het verlaten van de winkelwagen: 67,45% van de online baskets wordt verlaten voordat een klant daadwerkelijk overgaat tot een aankoop. Naarmate meer klanten, met name millennials, deals zoeken op hun mobiele telefoons, is het duidelijk dat E-Commerce hierop in moeten spelen met een mobile first conversiestrategie.

Om Spam te voorkomen is de WhatsApp Business-oplossing minder marketing gedreven. Dit zorgt een nieuwe invalshoek: push niet langer je producten met coupons en aanbiedingen, maar zorg voor meer begeleiding tijdens het besluitvormingsproces. Het voltooien van een aankoop kan zijn mislukt vanwege een technisch probleem of omdat hij het te ingewikkeld vond. Jouw rol hier is om de klant te voorzien van een ‘personal shopping experience’ om hiermee het aantal conversies een boost te geven.

Omnichannel Engagement

Als retailer weet je als geen ander hoe belangrijk het is om je klanten goed te ondersteunen. Het behouden van je bestaande klanten is immers goedkoper dan het aantrekken van nieuwe klanten.

Met behulp van een omnichannel engagement strategie vergroot je de kans om meer klanten te behouden en creëer je meer up-sell en cross-sell-mogelijkheden. Bovendien zijn klanten tegenwoordig minder loyaal, en stapt 82% van de klanten over vanwege een slechte klantervaring.

In-app betalingen

De one stop shop brengt de E-commerce industrie naar een hoger niveau, het maakt het voor bedrijven nog eenvoudiger om klanten aan te trekken en aankopen te laten doen.

In plaats van op veel verschillende websites rond te klikken en apps in en uit te gaan, proberen bedrijven hun bedrijf op te bouwen met behulp van messaging-apps, zoals WhatsApp en Facebook Messenger. Ze willen dat klanten vanuit één plek alles kunnen regelen, denk hierbij aan het doen van bestellingen, het verrichten van betalingen en bovendien is het ideaal om de klant op de hoogte te brengen van delivery updates of het versturen van bestelbevestigingen.

Ontdek de kracht van Social Messaging voor E-commerce

Met SaySimple aan je zijde spring je in het oog van de always-on, multiple device consument via zijn of haar favoriete messaging kanalen. Wij helpen bedrijven om klantenservice naar ongekende hoogten te brengen;​ download vandaag nog de Ultimate Guide en benut de kracht van Social Messaging


Je ontvangt de Ultimate Guide in je inbox

Trusted by:

{{ errors.first('step') }}

Probeer ons Social Messaging Automation platform

Laat je e-mail achter.... we won't bite!

Before we forget...

Nog wat details en we zijn good to go.

Thank you!

We will call you within two working days to schedule a personal demonstration.
Can't pick up the phone? No worries, we'll send you an email!

Go home