Leveraging the power of social messaging for a personalized shopping experience

Om succesvol te zijn binnen de E-Commerce sector moeten bedrijven de juiste mix tussen data, technology, kanalen en menselijke interactie vinden om over de gehele customer journey relevant te zijn en de juiste customer experience te bieden. Persoonlijk contact en het leveren van een excellente service via de voorkeurskanalen van de online consument speelt hierin een belangrijke rol.

64% van alle klanten vindt de klantervaring belangrijker dan de prijs.
The Guardian - Ecommerce Statistics for 2020

Conversational commerce: het nieuwe tijdperk voor
e-commerce brands

Conversational commerce gaat over de interactie tussen mens en bedrijf via interfaces van messaging apps, zoals WhatsApp. Geen wirwar van zoekfuncties, dropdowns of andere vensters: gewoonweg een conversatie tussen klant en webshop. En in de toekomst ook tussen klant en kunstmatige intelligentie.

Deze vorm van e-commerce speelt in op groeiende behoeften van consumenten: de eis om niet langer overgeleverd te zijn aan de voorwaarden van een bedrijf, en de wens dat het bedrijf zich schikt naar de voorkeuren van de klant. Daardoor levert conversational commerce uiteindelijk een meer naadloze, gemakkelijke en gepersonaliseerde ervaring op het voorkeurskanaal van de consument.

Omnichannel Engagement

Als retailer weet je als geen ander hoe belangrijk het is om je klanten goed te ondersteunen. Het behouden van je bestaande klanten is immers goedkoper dan het aantrekken van nieuwe klanten.

Met behulp van een omnichannel engagement strategie vergroot je de kans om meer klanten te behouden en creëer je meer up-sell en cross-sell-mogelijkheden. Bovendien zijn klanten tegenwoordig minder loyaal, en stapt 82% van de klanten over vanwege een slechte klantervaring.

In-app betalingen

De one stop shop brengt de E-commerce industrie naar een hoger niveau, het maakt het voor bedrijven nog eenvoudiger om klanten aan te trekken en aankopen te laten doen.

In plaats van op veel verschillende websites rond te klikken en apps in en uit te gaan, proberen bedrijven hun bedrijf op te bouwen met behulp van messaging-apps, zoals WhatsApp en Facebook Messenger. Ze willen dat klanten vanuit één plek alles kunnen regelen, denk hierbij aan het doen van bestellingen, het verrichten van betalingen en bovendien is het ideaal om de klant op de hoogte te brengen van delivery updates of het versturen van bestelbevestigingen.

Trusted by:

Ontdek de kracht van Conversational Commerce

Hoe kan je als e-commerce speler slim gebruik maken van social messaging? Wat zijn de verwachtingen van bestaande en toekomstige klanten? En waar liggen de kansen van conversational commerce? Deze whitepaper zoomt in op al deze vragen en biedt concrete antwoorden.


Je ontvangt de e-commerce whitepaper in je inbox
{{ errors.first('step') }}

Probeer ons Social Messaging Automation platform

Laat je e-mail achter.... we won't bite!

Before we forget...

Nog wat details en we zijn good to go.

Thank you!

We will call you within two working days to schedule a personal demonstration.
Can't pick up the phone? No worries, we'll send you an email!

Go home