Zakelijk gebruik van WhatsApp

WhatsApp zakelijk biedt organisaties de mogelijkheid om op een snelle, efficiënte wijze inkomende klantvragen te beantwoorden. De messaging-app is met 11,5 miljoen gebruikers de populairste chat-applicatie van Nederland en daarom interessant voor bedrijven om te benutten. Naast de enorme adoptie, biedt WhatsApp nog meer voordelen zoals multimediaberichten en een aanzienlijke stijging van de NPS (Net Promoter Score) en daling van het telefoonverkeer.

Wil je WhatsApp ook zakelijk inzetten? Download dan onze whitepaper of neem contact op met één van onze consultants via WhatsApp. SaySimple ondersteunt je tijdens het volledige implementatieproces en helpt je om het optimale resultaat uit het kanaal te halen.

WhatsApp inzetten binnen je eigen organisatie?

Klantenservice en webcare via WhatsApp

Klanten kunnen via WhatsApp berichten sturen naar een mobiel nummer, waarna de supportmedewerkers eenvoudig de berichten kunnen beantwoorden. Zo kun je eenvoudig en efficiënt klanten helpen. WhatsApp ondersteunt daarnaast multimediabestanden, waardoor je o.a. foto’s, video’s en PDF-bestanden kunt versturen en ontvangen. Dit geeft een extra dimensie aan de service ervaring en werkt tijdbesparend.

WhatsApp in de praktijk: Transavia

De Nederlanse luchtvaartmaatschapij Transavia is de eerste maatschappij die WhatsApp heeft ingezet als nieuw kanaal voor de klantenservice. Transavia is in het eerste kwartaal van 2015 begonnen met het gebruiken van WhatsApp als servicekanaal. Klanten kunnen vragen stellen over boekingen, hoe ze online in kunnen checken of de regelementen voor handbagage. De klantenservicemedewerkers van Transavia staan 7 dagen per week van 08.00 uur tot 22.00 uur klaar om alle vragen van klanten te beantwoorden. Omdat de verwachte responstijd een stuk lager ligt dan bij de andere kanalen, richt Transavia erop om alle vragen binnen 30 minuten te beantwoorden. Dit is een doelstelling die dagelijks behaald wordt, tot grote waardering van de klanten.

“We willen het iedereen zo makkelijk mogelijk maken om met Transavia in contact te komen.
Uit de cijfers blijkt dat WhatsApp een onmisbare aanvulling is op de al bestaande mogelijkheden
zoals Facebook en Twitter.” – Rob Abspoel, Social Media Manager Transavia

Resultaten:Guys with cake

  • 80% van alle gesprekken eindigen met een ‘Dankjewel Transavia’ van de klant;
  • 50% van alle inkomende berichten op social media gaat via WhatsApp;
  • Verschuiving van 20% van telefonische klantenservice naar WhatsApp, dat 25% sneller en goedkoper is;
  • Gemiddeld 3.000 gesprekken per maand;
  • Hoogste Net Promoter Score van alle kanalen die Transavia hanteert;
  • WhatsApp is het kanaal van voorkeur voor webcare en klantenservicemedewerkers.

Een selectie van onze klanten:

Meer informatie over zakelijk WhatsApp?

Voor meer informatie over de inzet van SaySimple binnen jouw organisatie kun je vrijblijvend een demo aanvragen via het aanvraagformulier, of neem contact op met een van onze consultants:

  • Bas Heinen
    Bas Heinen

    Consultant
    +31 (0) 6 – 54 39 30 97

  • Jesper de Vries
    Jesper de Vries

    Consultant
    +31 (0) 23 – 554 67 66

Heb je een vraag?

Bel 023 – 554 67 66

App +31 (0) 6 135 582 70

of ga naar contactformulier