Parkmobile logo kleur
Joey Drieskens 11 sept. 2018

Vragen over parkeren? Stuur ze via WhatsApp

Parkmobile is wereldwijd marktleider op het gebied van mobiele parkeerbetalingen. Automobilisten regelen hun parkeertijden via de mobiele telefoon en betalen achteraf via de Parkmobile App, SMS of door te bellen naar een betaalnummer.

De interactie tussen Parkmobile en de klant speelt zich voor een groot deel af op de mobiele telefoon. Daarom is het voor Parkmobile een logische stap om WhatsApp toe te voegen aan de verschillende servicekanalen. SaySimple heeft Parkmobile geadviseerd hoe WhatsApp het beste ingezet kan worden als servicekanaal.

‘‘

Allard Hansma, Parkmobile

Klantenservice

Klanten kunnen via WhatsApp vragen stellen aan Parkmobile over bijvoorbeeld het activeren van een extra kenteken binnen de Parkmobile applicatie. Ook vragen over facturen en de locaties waar Parkmobile beschikbaar is, kunnen zij via WhatsApp stellen. “We zagen de populariteit van WhatsApp snel groeien en zagen dit ook terug in een reductie van onze calls” aldus Femke Krijger, marketeer bij Parkmobile. Een voordeel van WhatsApp is de multimedia ondersteuning. Klanten van Parkmobile kunnen hun vraag door middel van een foto via WhatsApp concreter maken via de telefoon. Daarnaast kunnen ze ook hun locatie delen met Parkmobile. Servicemedewerkers hebben hierdoor een completer overzicht van de klantvraag en zijn zo in staat de klant beter van dienst te zijn.

Download Gratis Whitepaper

WhatsApp voor de automotive branche

Alle velden met een * zijn verplicht
Automotive whitepaper images
We've got you covered

Onze klanten

%
The Messaging Agency