logo adwise kleur
Joey Drieskens 11 sept. 2018

Adwise lanceert win actie via SMS en WhatsApp

In samenwerking met SaySimple heeft het internetmarketingbureau Adwise een winactie opgezet voor een grote retail organisatie. Consumenten konden via SMS en WhatsApp een bericht insturen. Uit alle inzending werd een winnaar gekozen.

‘‘

Jeroen Roozendaal, Adwise

WhatsApp campagne

Via SMS en WhatsApp konden deelnemers een bericht insturen en zo kans maken op een leuke prijs. Consumenten besteden steeds meer tijd op hun mobiele telefoon, waardoor SMS en WhatsApp relevante middelen zijn om klanten te activeren. Adwise veronderstelde dat SMS sowieso veel werd gebruikt. Het percentage deelnemers die een SMS bericht instuurden was ongeveer 60 procent. De overige 40 procent van de berichten kwamen binnen via WhatsApp.

Om de berichten op de juiste manier af te handelen is er gebruik gemaakt van een keywoord met shortcode. Om de resultaten goed te meten heeft Adwise een campagne tool gebruikt waarin auto-replies verstuurd werden en eenvoudig berichten geëxporteerd konden worden naar hun eigen CRM-pakket.

WhatsApp en SMS

Voor deze campagne heeft Adwise bewust de keuze gemaakt voor zowel SMS als WhatsApp. Beide kanalen hoeven elkaar dus zeker niet uit te sluiten. SMS kent een hoge attentiewaarde (95%) dankzij de smartphone en in Nederland gebruiken 9.8 miljoen mensen WhatsApp. Adwise laat zo zien dat zij het consumenten zo eenvoudig mogelijk willen maken om aan de win actie deel te nemen.

Lees ook het blog “5 verschillen tussen WhatsApp en SMS”

Download Gratis Whitepaper

WhatsApp voor de automotive branche

Alle velden met een * zijn verplicht
Automotive whitepaper images
We've got you covered

Onze klanten

%
The Messaging Agency