WhatsApp in de Automotive Industrie

WhatsApp groeit snel in de automotive branche. Het kanaal geeft merkdealers en leasebedrijven de mogelijkheid om op een innovatieve en laagdrempelige manier in contact te komen met prospects, leads en klanten. Het kanaal werkt voor de automotive zoals de cijfers hieronder laten zien:

  • Een afname van 20 tot 30% van het telefoonverkeer
  • Positieve PR
  • Meer omzet uit aftersales activiteiten
  • Mooie klanttevredenheidscijfers op het kanaal WhatsApp
Bedrijven die hun klantcontact baseren op messaging behalen gemiddeld een hogere winstmarge (8.6%) ten opzichte van bedrijven zonder messaging (1.1%).
Source - Sparkcentral

WhatsApp puts customers in the driver's seat

WhatsApp is voor de automotive een enorme kans om het contact met de klant persoonlijker en laagdrempeliger te maken. Je klanten zitten erop te wachten en WhatsApp zorgt voor meer (aftersales) omzet, een hogere klanttevredenheid en is ook geschikt voor lead generatie.

De implementatie van WhatsApp versimpelt klantwaardering en -binding terwijl de mogelijkheden rondom sales en service toenemen. Waarom zou je de kans passeren om de koopdrempel te verlagen én klanten nog beter van dienst te zijn?

Download de whitpaper: WhatsApp in de Automotive

Wat hebben de automotive branche en messenger apps als WhatsApp met elkaar te maken? Wat zijn de overtreffende voordelen ten opzichte van traditionele customer service kanalen? Onze white paper biedt inzicht in de grote rol die WhatsApp gaat spelen in de wereld van automotive.


Je ontvangt de Ultimate Guide in je inbox
{{ errors.first('step') }}

Probeer ons Social Messaging Automation platform

Laat je e-mail achter.... we won't bite!

Before we forget...

Nog wat details en we zijn good to go.

Thank you!

We will call you within two working days to schedule a personal demonstration.
Can't pick up the phone? No worries, we'll send you an email!

Go home